سرخط خبرهاسیاسی

تأکید بارزانی و ماکرون بر مشارکت همه عراقی‌ها در تشکیل دولت جدید این کشور

در گفتگوی تلفنی انجام، شده میان نیچروان بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان و امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه طی تماسی تلفنی در مورد پروسه سیاسی عراق و تشکیل دولت جدید این کشور گفتگو کردند.

میدل ایست نیوز: سرویس عراق و اقلیم کردستان- نخست وزیر اقلیم کردستان و رئیس جمهور فرانسه طی گفتگویی تلفنی بر ضرورت مشارکت واقعی همه طیف ها و گروه های عراقی و به ویژه کردها، در پروسه سیاسی و تشکیل دولت جدید عراق تأکید کردند.

به گزارش کردپرس، در گفتگوی تلفنی انجام، شده میان نیچروان بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان و امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه طی تماسی تلفنی در مورد پروسه سیاسی عراق و تشکیل دولت جدید این کشور گفتگو کردند.

سایت رسمی هیئت وزیران اقلیم کردستان در این خصوص گزارش داد که ماکرون بر ضرورت مشارکت همه طیف ها و گروه های عراقی و به ویژه کردها در پروسه سیاسی عراق و روند تشکیل دولت جدید این کشور تأکید کرده است.

نیچروان بارزانی نیز در مقابل ضمن تقدیر از حمایت های فرانسه از اقلیم کردستان،تأکید کرد که اقلیم کردستان در تشکیل دولت جدید عراق مشارکت می کند.

وی همچنین از تلاش ها و نقش ماکرون در رفع تنش های میان اربیل و بغداد و آغاز گفتگوهای دو طرف پس از وقایع و تنش های روی داده در اکتبر 2017 و شکستن تحریم های اعمال شده علیه اقلیم کردستان تقدیر و تشکر کرد.

طرفین در این گفتگو خواستار گسترش و تحکیم، روابط میان فرانسه و اقلیم کردستان شدند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا