سرخط خبرها

بشارجعفری: هماهنگی با روسیه و ایران برای تشکیل کمیته قانون اساسی سنجیده است

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل تأکید کرد که این کشور ادلب را آزاد خواهد کرد و اجازه نمی‌دهد به مخفیگاه جدیدی برای تروریست‌ها تبدیل شود.

میدل ایست نیوز: نماینده دائم سوریه در سازمان ملل تأکید کرد که این کشور ادلب را آزاد خواهد کرد و اجازه نمی‌دهد به مخفیگاه جدیدی برای تروریست‌ها تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بشار جعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در جلسه شورای امنیت درباره خاورمیانه گفت: ادلب بخش گرانبهایی از سوریه است و ما مصمم به بازپس‌گیری کامل آن هستیم. براساس قوانین بین‌المللی این حق ماست. ما اجازه نمی‌دهیم ادلب به مخفیگاه جدیدی برای تروریست‌ها تبدیل شود.

وی گفت: جای تعجب دارد برخی کشورهای غربی که برای اوضاع ادلب اشک تمساح می‌ریزند و تهدید می‌کنند در قبال گروه‌های تروریستی که غیرنظامیان را در حلب هدف قرار دادند هیچ اقدامی نکردند. همچنین هیچ سخنی از استفان دی میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه و دبیرکل سازمان ملل و اعضای شورای امنیت نشنیدیم.

جعفری گفت: زمانی که دولت وقت را مناسب ببیند ادلب را آزاد خواهیم کرد. البته این اتفاق زمانی می‌افتد که ما مطمئن شویم اقدام سیاسی و دیپلماتیک در بازپس‌گیری این بخش از خاکمان شکست خورده است.

وی گفت: برخی از کشورها با جنگی تروریستی علیه سوریه توطئه کردند؛ جنگی که در تاریخ مانند آن وجود نداشته است. طرح‌های دشمنان سوریه آزاردهنده است اما در مقابل پایداری مردم ما پوچ و توخالی خواهد بود.

جعفری گفت: تأسیس کمیته قانون اساسی که نماینده جامعه سوریه باشد یکی از راه‌های خروج از بحران است. سوریه می‌داند که هماهنگی با روسیه و ایران برای ایجاد راهکارهای سنجیده درباره تشکیل کمیته قانون اساسی نقش مهمی در رسیدن به هدف دارد. به ویژه اینکه در نشست سوچی طرح تشکیل کمیته قانون اساسی مطرح شد.

منبع: ایسنا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا