سرخط خبرهاسیاسی

هویدی: قتل خاشقچی خواب از چشم امرای حاشیه خلیج فارس ربوده است

الهویدی در مصاحبه با شبکه آلمانی «دویچه وله» تأکید کرد که این حادثه «در جبهه حامیان محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، شکافی بزرگ ایجاد کرد.»

میدل ایست نیوز: «فهمی هویدی»، روزنامه نگار پرسابقه و متفکر سیاسی مصری، تأثیر قتل «جمال خاشقچی» بر وضعیت جهان عرب را «فاجعه بار» خواند.

الهویدی در مصاحبه با شبکه آلمانی «دویچه وله» تأکید کرد که این حادثه «در جبهه حامیان محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، شکافی بزرگ ایجاد کرد.»

او گفت که قتل خاشقچی پیامدهای فاجعه باری بر کشورهای عربی و در رأس آنها عربستان سعودی خواهد داشت و اگر به برکناری محمد بن سلمان بینجامد برای دیگر امرای کشورهای حاشیه خلیج فارس که با وی همپیمان شده اند نیز بحران ایجاد خواهد کرد.

الهویدی ابراز اطمینان کرد که «این روزها محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی، خواب به چشم ندارد و همه چیز را به شدت زیر نظر گرفته است تا ببیند بر سر دوستش (بن سلمان) چه خواهد آمد».

او واکنش کشورهای خارجی به این حادثه را همراه با نوعی تحول دانست و با اشاره به مواضع ایالات متحده گفت که رئیس جمهور امریکا پس از مدتی سکوت از احتمال تحریم عربستان سخن گفت، موضوعی که در آغاز این فاجعه هیچ اشاره ای به آن نمی کرد.

در تازه ترین تحولات مربوط به این پرونده، پنج شنبه گذشته (25 اکتبر) دادستان عربستان در بیانیه ای اعلام کرد که به اطلاعاتی دست یافته که نشان می دهد عاملان قتل خاشقچی «با برنامه ریزی قبلی» دست به این کار زده اند و تأکید کرد که به تحقیقات خود در این باره ادامه خواهد داد.

منبع: خبرگزاری آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا