سرخط خبرها

آمریکا برای باقی‌ماندن در مرزهای عراق و سوریه بهانه‌ می‌تراشد

کارشناس امنیتی عراق از بهانه‌تراشی آمریکا برای باقی‌ماندن در مرزهای مشترک عراق و سوریه خبر داد.

میدل ایست نیوز: «عبادس العرداوی» کارشناس امنیتی عراق، جمعه (امروز؛ دوم نوامبر)، اعلام کرد که آمریکا برای باقی مانده در مرزهای مشترک عراق و سوریه بهانه ایجاد کرده تا از این راه باردیگر زباله‌های خود را در این منطقه بازیافت کند و در عین حال خط امداد رسانی میان تهران و بیروت را که از محور مقاومت در مقابل رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند، قطع کند.

وی در گفت‌وگو با خبرگزاری «المعلومه» اظهار داشت: آمریکا احساس خطر کرده و تلاش می‌کند که در مرزهای عراق و سوریه باقی بماند و برای این بقاء، بهانه درست می‌کند. به ویژه که شاهد تحرک نمایندگان پارلمان عراق برای دور کردن آن از کشور در نزدیک‌ترین زمان ممکن است. ضمن اینکه تصمیم پارلمان در این زمینه برای دولت «عادل عبدالمهدی» نیز الزام آور خواهد بود.

العرداوی افزود: آمریکا تلاش می‌کند تا راه ارتباطی میان تهران و بیروت را که از طریق خاک عراق است و از این راه همواره برای حمایت از مقاومت در مقابل رژیم صهیونیستی و خنثی کردن طرح‌های آن استفاده می‌شد، قطع کند. به طوری که فرماندهان نیروهای آمریکایی و صهیونیستی در منطقه‌ای در حد فاصل میان سوریه و عراق با یکدیگر دیدار کرده‌اند تا این راه را قطع کنند و حمایت از محور مقاومت در سوریه و لبنان را متوقف کنند.

وی در ادامه این‌چنین توضیح داد: آمریکا با باقی ماندن در مرزها، این پیام را نیز به ترک‌ها داد که ترکیه با داعش همکاری می‌کند و بر منبج، کردها و قسد فشار آورد تا جایی که نیروهای قسد نیز از این منطقه عقب‌نشینی کردند تا با داعش روبرو نشوند.

با وجود حضور شمار زیادی از نیروهای آمریکایی در مناطق نزدیک مرز مشترک عراق و سوریه، این نیروها، هیچ‌گاه مواضع داعش را در این منطقه به طور جدی تهدید نکرده‌اند و در مقابل همواره، اخبار و گزارش‌هایی درباره هدف قرار دادن نیروهای الحشد الشعبی عراق در این منطقه منتشر می‌شود.

تحلیلگران این اقدام واشنگتن را در راستای تلاش برای تضعیف حضور نیروهای عراقی در خط مرزی با سوریه و تلاش برای شکستن خط محاصره تروریست‌ها و احیای مجدد داعش عنوان می‌کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا