سیاسی

ارتش عراق فاش کرد؛داعش درباره تعداد عملیات های تروریستی خود دروغ می گوید

واحد عملیات روانی ارتش عراق با انتشار آماری حجم ادعاهای دروغ گروه تروریستی داعش درباره عملیات تروریستی اش را نشان داده است.

میدل ایست نیوز: واحد عملیات روانی در ستاد مشترک ارتش عراق با انتشار گزارشی آماری از عملیات تروریستی داعش در عراق و مقایسه آن با اخبار شبکه‌های وابسته به این گروه تروریستی از حجم عملیات روانی این گروه پرده برداشت.

در این گزارش آماری که روز جمعه توسط ارتش عراق منتشر شده حملات تروریستی ثبت‌شده در واحد ضد تروریسم ستاد مشترک ارتش عراق با عملیات تروریستی‌ای که خود داعش در پروپاگاندای تبلیغاتی خود، به طور خاص پایگاه اطلاع‌رسانی «اعماق»، مدعی ارتکاب آنها شده مقایسه شده است.

این گزارش که فقط  سال 2018 را شامل می‌شود نشان می‌دهد که 69 درصد اخباری که داعش درباره عملیات خود منتشر کرده بی اساس است. گزارش این واحد ارتش عراق نشان می‌دهد که از آغاز سال جاری میلادی تاکنون تروریست‌های داعش مدعی ارتکاب 707 عملیات تروریستی شده‌اند در حالی که آمار واقعی جنایات تروریستی آنان در این مدت 222 عملیات است.

بر اساس این گزارش که به تفکیک ماه ارائه شده بیشترین ادعای دروغ مربوط به ماه مه 2018 می‌شود که در آن پایگاه اعماق مدعی اجرای 111 عملیات تروریستی شده در حالی که عملاً تعداد عملیات تروریستی در این ماه 34 مورد بوده است.

ماه اکتبر نیز در رتبه دوم شایعه‌پردازی‌های تروریست‌های داعش جای دارد که در آن مدعی انجام 87 عملیات شده‌اند در حالی که شمار واقعی عملیات تروریستی در این ماه فقط 15 مورد بوده است. کمترین تعداد عملیات تروریستی در سال 2018، در ماه سپتامبر با 9 عملیات بوده که پایگاه اعماق 29 عملیات را ادعا کرده است.

در آغاز حملات گسترده تروریست‌های داعش به خاک عراق که طی آن بخش بزرگی از خاک عراق به تصرف این تروریست‌ها درآمد نیز بسیاری از ناظران بر این باور بودند که این گروه تروریستی در اجرای عملیات خود تا حد زیادی بر تبلیغات گسترده و شایعه‌پراکنی تکیه می‌کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا