سرخط خبرها

بیش از ۵۰۰ هزار کشته؛ حاصل حمله آمریکا به افغانستان و عراق

دانشگاه «براون»، یکی از معتبرترین دانشگاهای آمریکا، در گزارشی اعلام کرد که در ۱۷ سال گذشته بیش از `۵۰۰ هزار نفر بر اثر لشکرکشی آمریکا به افغانستان و عراق کشته شدند.

میدل ایست نیوز: دانشگاه براون در گزارشی تحت عنوان «بررسی هزینه‌های جنگ» اعلام کرد که بر اثر لشکرکشی آمریکا به عراق و افغانستان بیش از570 هزار نفر کشته شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، این دانشگاه آمریکایی تصریح کرد که در 17 سال گذشته بر اثر مبارزه با تروریسم آمریکا بیش از 500 هزار نفر جان خود را از دست داده است.

در این گزارش تاکید شده است که آمار کسانی که به صورت غیر مستقیم بر اثر این جنگ جان خود را از دست دادند به بیش از یک میلیون نفر می‌رسد.

دانشگاه بروان تصریح کرد که از آغاز حمله آمریکا به افغانستان تا کنون بیش از 147 هزار نفر از جمله غیرنظامیان، نیروهای امنیتی و مخالفان مسلح دولت کشته شدند.

بر اساس این گزارش، 65 هزار نفر نیز در پاکستان به دلیل مبارزه با تروریسم آمریکا جان خود را از دست داده است.

در ان گزارش تاکید شده است که بیش از چند میلیون نفر در افغانستان، عراق و پاکستان به دلیل جنگ جاری در این کشورها آواره شدند.

همچنان در عراق نیز به دلیل لشکرکشی آمریکا به این کشور بیش از 295 هزار نفر کشته شدند.

از زمان آغاز ماموریت مبارزه با تروریسم آمریکا شمار بسیاری از کشورهای اسلامی دچار ناامنی، فقر اقتصادی و بی ثباتی سیاسی شده است.

این در حالی است که با وجود هزینه‌های گزاف مالی و جانی ماموریت مبارزه با تروریسم آمریکا، گروه‌های تروریستی بیش از گذشته تقویت شده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا