سرخط خبرها

تأکید عبدالمهدی بر ضرورت تأمین فضای مناسب برای سرمایه گذاری در عراق

نخست وزیر عراق تأکید کرده است که با وجود موانع زیاد، اما تلاش برای توسعه اقتصادی و پیشرفت این کشور از اولویت های دولت اوست.

میدل ایست نیوز: روز شنبه «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق در حاشیه افتتاح نمایشگاه بین المللی بغداد گفت که تلاش برای پیشرفت و توسعه اقتصاد عراق از اولویت های اصلی دولت این کشور است و باید فضای مناسب از طریق راه اندازی پروژه های عمرانی تأمین شود.

به گزارش «بغداد تایمز» وی با اشاره به اینکه همچنان موانعی بر سر راه عراق برای راه اندازی پروژه های جدید قرار دارد اما از سایر کشورها دعوت کرد تا برای تحقق منافع همگانی در پروژه بازسازی عراق مشارکت داشته باشند.

نخست وزیر عراق در ادامه با اشاره به اینکه جنگ های متوالی زیرساخت های عراق را از بین برده است گفت: «تنها این کشور نیست که مسئولیت بازسازی و عمران را بر عهده دارد؛ همچنین چالش امروز ما تثبیت نظام و اجرای قوانین است و نمی خواهیم که عراق اقتصادی تک بُعدی و وابسته به نفت داشته باشد.»

گفتنی است عراق با عبور از مرحله گذشته و پیروزی بر داعش قصد دارد تا خود را از نو بنا کند و برای تحقق اهداف خود در این مسیر روی سرمایه گذاری های خارجی حساب ویژه ای باز کرده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا