سرخط خبرها

درخواست جریان حکمت ملی از عبدالمهدی برای افشای گروه‌های فشار

«علی البدیری» عضو جریان حکمت ملی از نخست وزیر عراق خواست تا اسامی گروه های فشار که در جریان معرفی اعضای کابینه اعمال نظر می کنند را افشا کند.

میدل ایست نیوز: یکی از نمایندگان جریان حکمت ملی امروز شنبه، از «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق خواست تا اسامی گروه های سیاسی را که برای منصوب کردن افراد خاصی به سِمت وزارتی، به وی فشار می آوردند، افشا کند.

بر اساس این خبر «علی البدیری» نماینده پارلمان عراق که عضو جریان حکمت ملی عراق است این درخواست را با این هدف مطرح کرده تا فراکسیون های سیاسی دیگر در مظان اتهام قرار نگیرند، البدیری در عین حال تهدیدهای گاه و بی گاه عبدالمهدی به استعفا را نشانه مسئولیت گریزی و شانه خالی کردن وی از وظایف محوله خود، دانسته است.

این عضو جریان حکمت ملی در گفتگو با وبگاه خبری المعلومه عنوان کرد: «نخست وزیر به دلیل تاخیر در نهایی سازی موضوع انتخاب (فالح فیاض) به وزارت کشور به علت فشارهای سیاسی که خود بدان اعتراف کرده است، نتوانست به وعده های خود در خصوص ندادن پست وزارتی به نمایندگان و وزاری سابق عمل کند.»

البدیری ادامه داد: عبدالمهدی باید اسامی فراکسیون هایی که او را تحت فشار گذاشته اند، افشا کند تا بقیه فراکسیون ها در معرض اتهام قرار نگیرند.
وی افزود: ما طبق ویژگی هایی که مرجعیت معین فرموده بود، نخست وزیر را انتخاب کردیم تا وی حائز مشخصه هایی همچون شجاعت و دوراندیشی باشد و تحت تاثیر فشارهای داخلی و خارجی قرار نگیرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا