سرخط خبرها

عقب نشینی نیروهای حشد شعبی از نینوا یکی از دلایل ناامنی این استان است

باجگیری برخی از فرماندهان نظامی و امنیتی فاسد از صاحبان سرمایه و نبود مرکز تصمیم گیری واحد در خصوص امور نظامی عامل اصلی فعالیت های تروریستی در موصل است.

میدل ایست نیوز: روز جمعه یکی از نمایندگان نینوا علاوه بر اینکه نابسامانی اوضاع امنیتی در این استان را به عقب نشینی نیروهای حشد شعبی و ارتش از شهرها مربوط دانست، این وضعیت وخیم را به تعدد قوای تصمیم گیرنده در خصوص امور نظامی استان و فساد برخی از رهبران نظامی و امنیتی نسبت داد.

به گزارش «المعلومه» این نماینده گفت که نبود یک مرکز تصمیم گیرنده واحد در این خصوص یکی از عوامل اصلی نابسامانی اوضاع امنیتی و فعالیت های تروریستی است، به گونه ای که فرمانده عملیات نینوا در یک سو و حشد شعبی از سوی دیگر قرار دارد.

همچنین وی ادامه داد که برخی از فرماندهان فاسد نظامی و امنیتی وظیفه خود برای پیگیری رد هسته های باقیمانده تروریسم را به حمایت از آن تغییر داده اند و به جای تعقیب تروریست ها از صاحبان کارخانه ها، صرافی ها و هر کس که سرمایه ای در موصل در اختیار دارد باج می گیرند.

بنابر گزارش های به دست آمده بعد از ظهر روز پنجشنبه یک خودروی بمب گذاری شده در نزدیکی یکی از رستوران های شهر موصل منفجر شد که طی آن 13 تن کشته و 23 تن دیگر زخمی شدند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا