سرخط خبرها

دیدار رئیس پارلمان عراق با امیر قطر و نگرانی «سائرون» از ورود بغداد به درگیری های منطقه

در حالی که رئیس پارلمان عراق که به دوحه سفر کرده امروز با امیر قطر دیدار کرده است، صداهایی از داخل عراق مخالف پیوستن بغداد به ائتلاف های منطقه ای هستند.

میدل ایست نیوز: «محمد الحلبوسی»، رئیس پارلمان عراق که به قطر سفر کرده است امروز یکشنبه با «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر دیدار و گفتگو کرد.

خبرگزاری رسمی قطر گزارش داده است که امیر قطر میزبان رئیس پارلمان عراق و هیأت همراه او بوده است و در این دیدار روابط مستحکم دو کشور و چشم انداز آن، مورد بررسی قرار گرفته است.

پیشتر رسانه های عراقی به نقل از منابع آگاه خبر داده بودند که قطر پیشنهادهایی در خصوص بازسازی مناطقی از خاک این کشور که در چنگ داعش بوده را به بغداد خواهد داد. عراق نیز بارها اعلام کرده که برای بازسازی مناطق جنگزده این کشور به کمک های بین المللی و سرمایه گذاری کشورهای همسایه نیازمند است.

این در حالی است که برخی احزاب و جریان های سیاسی عراقی نگران هستند که این سرمایه گذاری ها، به وارد شدن عراق به ائتلاف ها و نزاع های منطقه ای منجر شود. در همین راستا امروز یک نماینده عضو ائتلاف «سائرون» اعلام کرد که این ائتلاف با پیوستن بغداد به جریان های منطقه ای و ائتلاف های موجود در آن مخالف است.

«علی غاوی» نماینده پارلمان عراق در گفتگو با پایگاه خبری «شفق نیوز»، اعلام کرده است که عراق نباید به ائتلاف های منطقه ای بپیوندد و تأکید کرده که این کشور باید در روابط خود با دیگر کشورهای منطقه و جهان، تعادل را حفط کند.

پیشتر برخی گزارش های تأیید نشده از درخواست قطر از دولت عراق برای تشکیل ائتلافی منطقه ای با همراهی ایران، سوریه، ترکیه و عراق خبر داده بودند.

در پی شکل گیری بحران قطر و حمایت ایران از این کشور در برابر تهدیدهای کشورهای تحریم کننده دوحه و با توجه به ائتلاف مستحکم تهران و آنکارا، شکل گیری چنین ائتلافی با حضور کشورهایی که مخالف سیاست های عربستان و امارات در منطقه هستند دور از انتظار نیست.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا