سرخط خبرها

یک هیأت اردنی برای دیدار با «بشار اسد» راهی سوریه می شود

روابط اردن و سوریه از زمان آغاز بحران سوریه در سال 2011 میلادی تیره شده بود اما اکنون گزارش ها حاکی از تلاش اردن برای ایجاد کانال ارتباطی مستقیم با رئیس جمهور سوریه است.

میدل ایست نیوز: امروز یک هیأت از پارلمان اردن به دمشق سفر می کند تا با «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه دیدار و برای تحکیم روابط دو جانبه میان دو کشور مذاکره کند.

به نقل از خبرگزاری رسمی اردن «بترا»، یک منبع آگاه اطلاع داده است که این هیأت با تعدادهای از مقام های سوری دیدار خواهد کرد. این دیدار به پیشنهاد برخی از نمایندگان حاضر در این هیأت و در چارچوب تقویت همکاری های پارلمانی میان دو کشور صورت خواهد گرفت.

همچنین روزنامه «الوطن» سوریه نوشت که این هیأت با «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه نیز دیدار خواهد کرد. «طارق خوری» عضو پارلمان اردن و پیشنهاد دهنده این سفر، «خالد ابوحسان» رئیس کمیسیون خدمات عمومی و حمل و نقل، «نضال الطعانی» رئیس کمیسیون امور خارجه پارلمان، «آندره حواری» رئیس گردشگری و آثار باستانی، «هیثم الزیادین» رئیس کمیسیون انرژی و معادن، «عواد الزوایده» رئیس کمیسیون آزادی های عمومی و حقوق بشر،«مصطفی یاغی» گزارشگر کمیسیون تحقیق و تفحص و «قیس زیادین» نماینده پارلمان اردن خواهد بود.

روابط میان دمشق و امان از سال 2011 میلادی و با آغاز بحران سوریه دست خوش تنش های چشمگیری شد و در سال 2014 میلادی مقام های اردنی «بهجت سلیمان» سفیر سوریه در امان را اخراج کردند که تا کنون نیز جایگزینی برای وی انتخاب نشده است.

با آرام شدن اوضاع در مرزهای اردن و سوریه و بازگشایی گذرگاه مرزی جابر نصیب، تا حدودی روابط میان اردن و سوریه بهبود پیدا کرد، به ویژه اینکه در روز اول بازگشایی این گذرگاه کاروان های تجاری دو کشور شروع به رفت و آمد کردند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا