سرخط خبرها

فلسطین برای اولین بار در کنفرانس سازمان جلوگیری از گسترش سلاح های شیمیایی شرکت می کند

وزیر امور خارجه فلسطین با اشاره به شرکت یک هیئت بلندپایه از حکومت این کشور در کنفرانس آتی لاهه از امکان درخواست فلسطین مبنی بر کشف مواد شیمیایی در خاک فلسطین اشغالی سخن گفت.

میدل ایست نیوز: «ریاض المالکی»، وزیر امور خارجه فلسطین در صحبت هایی گفت که یک هیئت فلسطینی بلندپایه برای اولین بار در کنفرانس سازمان جلوگیری از گسترش سلاح های شیمیایی که در لاهه هلند برگزار خواهد شد، شرکت خواهد کرد.

به گزارش «راشا تودی» وی گفت که شرکت کردن فلسطین در این کنفرانس بسیار مهم است؛ به ویژه که این امر پس از پذیرش حکومت فلسطین به عضویت این سازمان به عنوان یکی از مهم ترین ابزارهای سازمان محدود کردن سلاح و خلع سلاح های کشتار جمعی اتفاق می افتد.

مالکی تأکید کرد که فلسطین به عنوان کشوری که از تمامی حقوق و امتیازات برخوردار است در کنار 192 عضو دیگر در این کنفرانس شرکت خواهد کرد. وی افزود که حضور فلسطین در این کنفرانس وجود قانونی، سیاسی و دیپلماتیک حکومت این کشور را تثبیت و از ملت فلسطین و حقوق آنان حمایت می کند.

مالکی همچنین با اشاره به اشغالگری اسرائیل گفت که شرکت کردن فلسطین در کنفرانس لاهه باعث اجرایی شدن مکانیسم دادخواهی از اشغالگران قدس می شود و ظرفیت نهادهای فلسطینی را آنچنان که با اصول قوانین بین المللی هماهنگ باشد، بالا می برد.

وی در ادامه افزود که امکان دارد دولت فلسطین از این سازمان بخواهد که کارشناسان و اعضای کمیته های تخصصی خود را برای کشف هرگونه مواد شیمیایی ممنوعه در خاک فلسطین اشغالی بفرستد. به ویژه آنکه اسرائیل علیه ملت فلسطین از سلاح های شیمیایی ممنوعه استفاده کرده است و همچنان نیز استفاده می کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا