سرخط خبرها

روسیه با بی اعتنایی به فشارهای آمریکا به سوریه نفت صادر می کند

عضو کمیته امور بین الملل در شورای فدرال روسیه تأکید کرد که روسیه در مقابل تحریم های آمریکا علیه دولت روسیه در بخش نفت، همواره به طریقه قانونی عمل خواهد کرد.

میدل ایست نیوز: «اولگ موروزوف» عضو کمیته امور بین الملل در شورای فدرال روسیه روز سه شنبه گفت که روسیه قصد دارد در زمینه صدور نفت به سوریه  بدون در نظر گرفتن فشارهای آمریکا تعهدات خود را اجرایی کند.

به گزارش «اسپوتنیک عربی» موزوروف گفت: «به نظر می رسد که شکست سیاسی در سوریه ایالات متحده را وادار می کند که رویکرد خود برای براندازی نظام سوریه را مجددا پیش بگیرد. از همین رو فشارهای اقتصادی از طریق متوقف کردن صادرات نفت به سوریه اهرم فشار جدید برای جنگ اقتصادی علیه «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه و نیز علیه موسکو و ایران به طور غیر مستقیم است.» وی تأکید کرد که روسیه همواره به طریقه مشروع و قانونی عمل خواهد کرد.

موزوروف تأکید کرد که روسیه با سوریه به توافق رسیده است و در نتیجه این ما هستیم که تصیمیم می گیریم چه چیزی به چه کشوری صادر کنیم. این واکنش ما از تحریم متقابل تأثیر گذارتر خواهد بود.

روز سه شنبه یک مقام بلند پایه در دولت آمریکا اعلام کرده بود که ایالات متحده برای فشار به دمشق تحریم های دیگری را علیه سوریه وضع خواهد کرد. وی این تحریم ها را برای رسیدن به راه حل سیاسی ضروری توصیف کرده بود.

همچنین وزارت خزانه داری آمریکا پیش از این سه شرکت روسی و یک شهروند این کشور و نیز یک شرکت ایرانی را به بهانه دست داشتن در ارسال نفتکش به سوریه در فهرست تحریم قرار داده بود. همچنین این وزارتخانه 6 تن دیگر را در لیست تحریم قرار داده بود که یکی از آنها شهروند روسیه بود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا