سرخط خبرهاسیاسی

«عادل عبدالمهدی»: نگاهی مثبت به سفر بارزانی به بغداد داریم

نخست وزیر عراق اعلام کرد که به زودی طرحی برای مبارزه با فساد ارائه مطرح می کند که تکلیف بسیاری از مسائل در عراق را روشن خواهد کرد.

نکات برگزیده مطلب
  • عبدالمهدی تأکید کرد که حداکثر تا دو هفته آینده «طرح مبارزه با فساد» را علنی خواهد کرد و افزود که این طرح «تکلیف خیلی چیزها را روشن خواهد کرد».
  • اگر اطلاعات موثقی درباره خرید و فروش وزارتخانه ها به دست بیاید، دولت ظرف چند ساعت وارد عمل خواهد شد
  • انتظار بیش از این برای معرفی نامزدهای وزارتخانه‌های باقی مانده ممکن نیست.
  • تلاش‌ها برای بازگشایی منطقه سبز به روی مردم ادامه دارد و به‌زودی شاهد عبور و مرور خودروهای مردم عادی در این منطقه خواهیم بود.

میدل ایست نیوز: «عادل عبدالمهدی»، نخست وزیر عراق، تأکید کرد که تا حداکثر دو هفته آینده «طرح مبارزه با فساد» را علنی خواهد کرد.

به گزارش بغداد الیوم، عبدالمهدی روز چهارشنبه در کنفرانس مطبوعاتی هفتگی خود در بغداد تأکید کرد که حداکثر تا دو هفته آینده «طرح مبارزه با فساد» را علنی خواهد کرد و افزود که این طرح «تکلیف خیلی چیزها را روشن خواهد کرد».

او در این کنفرانس مطبوعاتی در واکنش به پیغام توییتری «مقتدی صدر» خطاب به «هادی العامری» درباره خرید و فروش وزارتخانه‌ها ازسوی تشکل‌های سیاسی گفت: «اگر اطلاعات موثقی در این باره به دست بیاید، دولت ظرف چند ساعت وارد عمل خواهد شد».

نخست وزیر عراق همچنین درباره روند تکمیل کابینه‌اش تأکید کرد که انتظار بیش از این برای معرفی نامزدهای وزارتخانه‌های باقی مانده ممکن نیست. او همچنین در پاسخ به سؤالی درباره سفر «مسعود بارزانی» به بغداد گفت که نگاهی کاملاً مثبت به این سفر دارد و تأکید کرد که در روز پنج‌شنبه با بارزانی دیدار خواهد کرد.

عبدالمهدی درباره وعده بازگشایی منطقه حفاظت‌شده سبز بغداد به روی شهروندان معمولی نیز گفت که تلاش‌ها برای تحقق این وعده ادامه دارد و به‌زودی شاهد عبور و مرور خودروهای مردم عادی در این منطقه خواهیم بود.

نخست وزیر عراق در بخش دیگری از سخنانش سفر اخیر «برهم صالح»، رئیس جمهور عراق، به چند کشور منطقه را «سفری موفق و دارای ابعاد اقتصادی و امنیتی» دانست.

همچنین نخست وزیر عراق با اشاره به اینکه درآمد نفتی بخش اصلی بودجه عراق است خبر داد که صادرات نفت از استان کرکوک به بندر جیهان ترکیه از 60هزار بشکه در روز به صدهزار بشکه خواهد رسید.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا