سیاسی

برهم صالح در دیدار با دی میستورا: ثبات سوریه تاثیر مثبتی بر ثبات عراق و خاورمیانه می گذارد

رئیس جمهور عراق در دیدار با فرستاده ویژه دبیر کل سازمان ملل تأکید کرد که ثبات سوریه تأثیر مثبتی بر ثبات عراق و خاورمیانه دارد.

میدل ایست نیوز: جمعه شب «برهم صالح»، رئیس جمهوری عراق از «استفان دی میستورا»، فرستاده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در امور سوریه در مقر اقامت خود در رم ایتالیا استقبال کرد.

به گزارش «پایگاه اطلاع رسانی دفتر ریاست جمهوری عراق» در این دیدار که در حاشیه کنفرانس گفت و گو های مدیترانه ای در رم برگزار شد، دو طرف در خصوص آخرین تحولات اوضاع سوریه رایزنی و نقش و تأثیرگذاری منطقه ای عراق که در راستای تثبیت صلح و ثبات در خاورمیانه است را بررسی کردند.

برهم صالح بر اهمیت افزایش تلاش های بین المللی و منطقه ای برای پایان دادن به بحران سوریه و دستیابی به راه حلی دائمی و همه جانبه برای تمام مشکلات موجود در خاورمیانه تأکید کرد. وی خاطر نشان کرد که ثبات سوریه تأثیر مثبتی بر ثبات عراق و خاورمیانه خواهد داشت.

از سوی دیگر دی میستورا با ستودن صحبت های رئیس جمهوری عراق در کنفرانس گفت و گو های مدیترانه ای و دعوت وی مبنی بر برقراری ثبات و شکوفایی در منطقه، بر اهمیت نقش عراق در مبارزه با تروریسم و مقابله با گروهک تروریستی داعش تأکید کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا