سیاسی

عبدالمهدی تا دو روز آینده برای تکمیل کابینه اش به مجلس می رود

یک نماینده مجلس خبر داد که اختلافات بر سر هشت وزارتخانه باقی مانده در کابینه عادل عبدالمهدی به پایان رسیده است.

میدل ایست نیوز: «حیدر الفؤادی»، نماینده مجلس عراق، خبر داد که موضوع تکمیل کابینه «عادل عبدالمهدی» حل و فصل شده و او تا دو روز آینده با نام هشت وزیر جدید کابینه‌اش به مجلس خواهد آمد.

به گزارش «الغد»، الفؤادی همچنین خبر داد که عبدالمهدی «فالح الفیاض» را برای وزارت کشور معرفی خواهد کرد و فضای کلی مجلس برای رأی اعتماد به وی مناسب است.

او تأکید کرد که باید هرچه سریع‌تر کابینه تکمیل و به پدیده واگذاردن نهادهای دولتی به سرپست‌ها پایان داده شود تا همه بتوانند به مسئولیت‌های خود به صورت کامل عمل کنند و دربرابر عملکرد خود پاسخگو باشند.

پیش‌تر جلسه مجلس نمایندگان برای بررسی کابینه که قرار بود روز چهارشنبه برگزار شود به امروز (شنبه) موکول شد، اما با انتشار دستور کار جلسه امروز مجلس روشن شد که رأی‌گیری برای وزرای جدید در دستور کار امروز مجلس نیست.

نخست وزیر عراق تا پایان هفته گذشته به تشکل‌های سیاسی فرصت داده بود که اختلافات خود بر سر نامزدهای وزارت‌خانه ها را پایان دهند.

مجلس عراق در 24 اكتبر از میان 22 وزیر پیشنهادی دولت عبدالمهدی به 14 وزیر رأی اعتماد داد و رأی گیری برای بقیه وزرا را به بررسی های بیشتر موکول کرد.

 

منبع
الغد

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا