سرخط خبرها

احتمال انتخاب بشار الجعفری به عنوان وزیر امور خارجه جدید سوریه

منابع خبری گزارش می دهند که احتمالا ولید معلم، وزیر امور خارجه سوریه به دلیل بیماری از این سمت کنار گذاشته شود.

برخی منابع آگاه از احتمال ایجاد تغییراتی در کابینه دولت سوریه طی چند روز آینده خبر دادند و این تغییرات شامل دو پست وزارت کشور و خارجه خواهد بود.

به‌ گزارش ‌ایسنا، ‌منابع آگاه و نزدیک به تصمیم گیرندگان در سوریه مدعی شدند: طی روزهای آتی شاهد ایجاد تغییراتی در کابینه دولت سوریه خواهیم بود که شامل دو سمت اصلی در این کابینه است. ترمیم کابینه شامل حال دو وزارت کشور و خارجه سوریه می‌شود. در حال‌ حاضر محمد الشعار، مسؤولیت وزارت کشور سوریه را بر عهده داشته و در وزارت خارجه نیز ولید معلم پس از فاروق الشرع از سال ۲۰۰۶ تاکنون عهده‌دار این وزارتخانه است.

سایت ارم نیوز گزارش داده است، این منابع احتمال دادند علت این تغییر، وضعیت جسمانی ولید معلم است که دو سال قبل تحت عمل جراحی قرار گرفت و در حال‌ حاضر ۷۷ سال سن دارد. سوریه در دوره وزارت او شاهد فعالیت‌های دیپلماتیک گسترده‌ای به ویژه‌ در سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۰ بود. در این سال‌ها سوریه در سطح بین‌المللی به دلیل اتهامش و دست داشتن در ترور رفیق حریری، نخست وزیر سابق لبنان در انزوای بین‌المللی قرار داشت اما ولید معلم پرونده روابط سوریه و لبنان را در بدترین شرایط آن بر عهده گرفت.

منابع یادشده همچنین احتمال دادند، بشار جعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل به جای ولید معلم تعیین شود به ویژه‌ که او چهره دیپلماتیک مهمی برای سوریه بوده و با نمایندگان کشورهای عربی و خارجی در پی تحریم گسترده این کشور جدل‌ها و مذاکرات گسترده‌ای داشته است.

اما مهم‌ترین کاندیدا برای محمد الشعار در وزارت کشور، محمد رحمون است. ادعا شده الشعار به دلیل پرونده‌های فسادی که مدیر دفترش داشته و در پایگاه‌های اجتماعی جنجال به پا کرده بود، تغییر می‌کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا