سرخط خبرها

امارات از توزیع روزنامه «العرب» به دلیل پرونده خاشقجی ممانعت کرد

امارات از توزیع روزنامه العرب به دلیل مقاله سردبیر آن درباره سوء استفاده رسانه ها از پرونده خاشقجی ممانعت کرد.

میدل ایست نیوز: امارات از توزیع شماره روز شنبه روزنامه “العرب” که دفتر آن در لندن بوده و در دوبی نیز منتشر می‌شود، به دلیل مقاله سردبیر آن درباره سوءاستفاده اصحاب رسانه از پرونده قتل خاشقجی ممانعت کرد.

به گزارش ایسنا، سومریه نیوز نوشت، کرم نعمت، سردبیر این روزنامه در مقاله خود از روزنامه‌ها و روزنامه‌نگارانی که در رابطه با پرونده قتل خاشقجی از شاهزاده‌ها و مقامات طلب سود و بهره کرده‌اند، انتقاد کرده است.

روزنامه العرب لندن – امارات مدافعان عربستان و قاتلان روزنامه‌نگار عربستانی را گدا خواند و این امر را انحطاط اخلاقی دانست.

به دنبال این مساله هیثم الزبیدی، مدیر این روزنامه که با دفتر محمد بن زاید، ولیعهد امارات در اجرای دستورکار سیاسی این روزنامه ارتباط مستقیم دارد، توبیخ شد.

نعمت با مقاله‌های خود که در آنها از عربستان و شخصیت‌های دینی این کشور انتقاد کرده، معروف شده، در این مقالات داستان گدایی روزنامه‌نگار عراقی از صدام، دیکتاتور سابق این کشور را بررسی کرده که موجب شد صدام درباره مقاله او اظهارنظر کرده و این مقاله را گدایی آشکار صاحب آن بداند.

وی در مقاله‌ای تحت عنوان “تکرار اشتباهات قدیم روزنامه‌ای در عصر دیجیتال” نوشته است، از زمان قتل خاشقجی یک نمونه دیگر از گدایی روزنامه‌ای دیده می‌شود، گویی بیانگر داستان روزنامه‌نگاری است که به دنبال گدایی از صدام بود.

منابع محلی در امارات گفتند، روزنامه‌ مذکور در دکه‌های روزنامه‌ فروشی موجود نبود و زمانی که از این روزنامه سوال می‌شد می‌گفتند امروز نرسیده است در حالی که این روزنامه در امارات چاب و توزیع می‌شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا