سرخط خبرها

تشکیل دولت جدید اقلیم کردستان طی چند روز آینده

یکی از نمایندگان حزب دموکرات کردستان گفت که جناح های کردی در حال مذاکره بر سر وزارتخانه های اقلیم کردستان هستند و تا چند روز آینده تشکیل دولت این منطقه اعلام خواهد شد.

میدل ایست نیوز: روز دوشنبه 26 نوامبر 2018 «میاده محمد اسماعیل»، یکی از نمایندگان حزب دموکرات کردستان با اشاره به خبری مسرت بخش برای ساکنان اقلیم کردستان گفت که مشکلات مربوط به تشکیل پارلمان و اعلام تشکیل دولت جدید در این منطقه به پایان رسیده است.

به گزارش «بغداد الیوم» اسماعیل گفت که پس از تفاهم های حاصل شده میان احزاب پیروز در انتخابات، دولت جدید به زودی تشکیل خواهد شد. هم اکنون جناح های سیاسی در حال رایزنی بر سر وزارتخانه های اقلیم کردستان بر اساس کرسی هایی هستند که در انتخابات پارلمانی اخیر به دست آورده اند.

وی همچنین گفت که نشست ها و مذاکرات احزاب سیاسی کُرد مثبت بوده و تمام طرف ها بر سر همکاری در راستای منافع تمام ملت کُرد اتفاق نظر دارند. وی با اشاره به اینکه جلسه پارلمان کردستان در هفته جاری برگزار خواهد شد گفت که در روزهای پیش رو تشکیل دولت جدید اقلیم کردستان را شاهد خواهیم بود.

پارلمان کردستان در هفته اول ماه جاری، جلسه اول از پنجمین دوره قانونی خود را به ریاست «ریفنک محمد نوری»، رئیس سنی 67 ساله و از نمایندگان حزب دموکرات، برگزار کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا