سرخط خبرها

ترامپ: قیمت نفت را من پایین آوردم

ترامپ مدعی شد که به دلیل درخواست او از مقام های عربستان مبنی بر افزایش تولید نفت، بهای طلای سیاه در بازارهای جهانی کاهش داشته است.

میدل است نیوز: روز چهارشنبه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا گفت که پس از تماس تلفنی او با «سلمان بن عبدالعزیز»، پادشاه عربستان قیت نفت کاهش پیدا کرد.

به گزارش «اسپوتنیک  عربی» به نقل از «واشنگتن پست»، ترامپ دلایل کاهش قیمت نفت را شخصی دانست و گفت که پس از برقراری تماس تلفنی او با مقام های عربستانی این اتفاق افتاد.

ترامپ همچنین گفت: «بهای هر بشکه نفت به مدت دو ماه  و نیم روی 82 دلار ثابت بود و در این مدت، این قیمت در بازارهای آزاد به 100 دلار می رسید. این موضوع مانند افزایش بی اندازه مالیات بود و من از این وضع راضی نبودم. به همین دلیل با مقام های عربستانی تماس گرفتم و آنان این امکان را فراهم کردند که نفت بیشتری استخراج شود و در نتیجه بهای هر بشکه نفت به 52 دلار رسید.»

پیش از این ترامپ از عربستانی ها به دلیل  اقداماتی که به کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی منجر شد، تشکر کرده بود.

«خالد الفالح»، وزیر انرژی عربستان در نوامبر سال جاری گفت که میزان تولید نفت در این ماه نسبت به اکتبر گذشته افزایش داشته است. این موضوع باعث کاهش دوباره  بهای نفت در دسامبر می شود. وی همچنین خاطر نشان کرد که افزایش تولید نفت یک اقدام موقت در پاسخ به بالا رفتن تقاضای پالایشگاه های نفت بود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا