سرخط خبرها

نیچروان بارزانی در دیدار با سفیر آمریکا: از عادل عبدالمهدی حمایت می کنیم

رئیس دولت اقلیم کردستان عراق در دیدار سفیر آمریکا در عراق گفت که دولت اقلیم از «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق برای حل و فصل مشکلات میان اربیل و بغداد حمایت می کند.

میدل ایست نیوز: سه شنبه شب «داگلاس سیلیمان»، سفیر ایالات متحده آمریکا در عراق، به همراه سر کنسول این کشور در اقلیم کردستان و در رأس هیئتی از مقامات آمریکایی با «نیچروان بارزانی»، رئیس دولت اقلیم کردستان دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش «پایگاه اطلاع رسانی دولت اقلیم کردستان» دو طرف در این دیدار تحولات اخیر امنیتی و سیاسی در خاورمیانه و نیز اوضاع عراق را بررسی کردند. همچنین دو طرف در خصوص حمایت جناح های سیاسی اقلیم کردستان از دولت «عادل عبدالمهدی» به رایزنی پرداختند.

رئیس دولت اقلیم کردستان تأکید کرد که دولت اقلیم از «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق برای حل و فصل مشکلات میان بغداد و اربیل، گسترش ثبات و امنیت و به  طور کلی بهبود اوضاع اقتصادی در عراق و کردستان حمایت می کند.

همچنین در این دیدار دو طرف در خصوص مذاکرات احزاب سیاسی و تشکیل کابینه دولت جدید اقلیم کردستان، و پاره ای دیگر از مسائل حول محور اوضاع عراق و منطقه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا