سرخط خبرها

ترامپ یکی از پیشتازان جنگ با عراق را به عنوان سفیر آمریکا در سازمان ملل انتخاب می کند

ترامپ فردی تندرو در قبال پرونده ایران را به عنوان سفیر جدید آمریکا در سازمان ملل انتخاب خواهد کرد تا بدین ترتیب بتواند به اهداف خود نزدیک تر شود.

میدل ایست نیوز: روز سه شنبه خبرگزاری «بلومبرگ» فاش کرد که «دونالد ترامپ» قصد دارد «جان جیمز»، یکی از پیشتازان جنگ با عراق و افسر سابق ارتش آمریکا را به عنوان سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد انتخاب کند. در حال حاضر «نیکی هیلی» این سمت را بر عهده دارد اما با پایان سال 2018 میلادی از جایگاه خود کناره گیری خواهد کرد.

به گزارش «المعلومه » به نقل از بلومبرگ سفیر جدید دارای مدرک کارشناسی ارشد بازرگانی از دانشگاه میشیگان است و پیش از این از خلبانان بالگردهای آپاچی بوده است. وی همچنین فرماندهی دو گردان نظامی از ارتش آمریکا در جریان حمله به  عراق را بر عهده داشته است.

بنابر این گزارش جیمز طبق رویکرد نژادپرسانه ترامپ انتخاب شده و از جمله افراد تندرو در قبال پرونده ایران است به گونه ای که مقابله با ایران در قضیه توسعه فناوری هسته ای و تولید موشک های بالستیک را ضروری می داند. او همچنین از کسانی است که تحریم های اقتصادی علیه این کشور را تأیید می کند.

جیمز از حامیان لابی صهیونیستی است تا جایی که اعتقاد دارد سرزمین های اشغال شده فلسطین وطن اصلی یهودیان است و باید در کنار «مردمان برگزیده خدا» ایستاد..! جیمز تأکید دارد که روابط میان آمریکا و اسرائیل باید به شدت نزدیک باشد، بنابراین خود را ملزم می داند که تمام تلاشش را برای تداوم این رابطه از طریق حمایت های مالی و امنیتی، سیستم دفاع موشکی و انتقال سفارت آمریکا به قدس به کار بندد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا