سرخط خبرها

وزیر بازرگانی اسبق عراق مشمول عفو شد

«عبدالفلاح السودانی» که به علت فساد مالی به 21 سال حبس محکوم شده بود بعد از هشت ماه مشمول عفو دانسته شد.

میدل ایست نیوز: رسانه‌های عراقی سندی پخش کرده‌اند که نشان می دهد دادگاه رصافه در بغداد طی حکمی «عبدالفلاح السودانی»، وزیر بازرگانی اسبق عراق، را که به علت فساد مالی محکوم به زندان شده بود مشمول قانون عفو عمومی قرار داده و آزاد کرده است.

به گزارش «عربی 21»، در حکم آزادی السودانی که در تاریخ 9 اکتبر 2018 صادر شده آمده که با توجه به پس گرفتن شکایت ازسوی شاکی (وزارت بازرگانی عراق) او مشمول حکم عفو عمومی قرار می‌گیرد و حکم بازداشت وی متوقف می‌شود.

السودانی که سابقه وزارت آموزش در دولت «ابراهیم الجعفری» و وزارت بازرگاتی در دولت «نوری مالکی» را دارد و از چهره‌های باسابقه حزب الدعوه است در سال 2012 محکوم به زندان شد اما توانست از عراق فرار کند.

حکومت عراق حکم از پلیس بین الملل برای تحویل وی کمک خواست و در نهایت در سپتامبر 2017 مقامات لبنان السودانی را در فرودگاه این کشور بازداشت کردند و به عراق تحویل دادند.

در فوریه سال جاری میلادی دادگاهی در عراق السودانی را به جرم فساد مالی و اتلاف اموال عمومی و کوتاهی در مأموریت وزارت به 21 سال حبس محکوم کرد و السودانی پس از صدور این حکم فقط هشت ماه در زندان به سر برده است.

هنوز معلوم نیست که آیا السودانی با این حکم از زندان آزاد شده یا نه.

پیش از این در خبرها آمده بود که حجم فساد در میان چهره های شاخص حزب الدعوه در حدی است که برخی افراد درون حزب خواستار تحقیق و تفحص حزبی در این باره شده اند.

منبع
عربی 21

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا