سیاسی

ادعای سیاستمدار عراقی: ایران و قطر برای تسلط بر عراق در فکر حذف مقتدی صدر هستند!

«مثال الآلوسی» رئیس حزب امت عراق مدعی شد که ایران و قطر به دلیل مخالفت مقتدی صدر با نامزدهای های این دو کشور برای تصدی وزارتخانه های کشور و دفاع عراق، در صدد ترور وی هستند.

میدل ایست نیوز:در میانه تکاپوی فشرده گروه های سیاسی درگیر بر سر دو پست کلیدی دولت جدید عراق، منازعه میان این گروه های عراقی بر سر تصاحب وزارتخانه های دفاع و کشور در هفته های گذشته ادامه داشته است.

به گزارش روزنامه اخبارک، سیاستمدران عراقی از تلاش ها برای ترور و حذف شماری از چهره های سیاسی و دینی کشور، هشدار دادند، این هشدار در راستای درگیری تمام عیاری مطرح می شود که میان گروه های عراقی برای سیطره بر وزارتخانه های کشور و دفاع در دولت تازه تاسیس «عادل عبد المهدی» در جریان است.

«مثال الآلوسی»، سیاستمدار بارز عراقی و رئیس حزب امت این کشور از فرجام تحرکات ایرانی- قطری برای ترور «مقتدی صدر»، روحانی عراقی به دلیل مخالفت با نامزدهای مورد تایید و حمایت این دو کشور برای تصاحب وزارتخانه های دفاع و کشور در دولت جدید عراق، هشدار داد.

الآلوسی در گفت وگویی مطبوعاتی گفت: مقتدی صدر با تمام توان در مقابل طرح ایرانی-قطری برای تسلط بر وزارتخانه های دفاع و کشور، قد علم کرده است، چرا که نامزدهای مورد نظر این دو کشور، در آینده درصدد اجرای برنامه های خاص این کشورها بر خواهند آمد.

این سیاستمدار عراقی در ادامه ادعا کرد: مقاومت مقتدی صدر زمان زیادی به درازا نخواهد کشید زیرا ایران و قطر در تلاش برای ترور او هستند و این اقدام از آنها بعید نیست، آنها به هر طریقی شده می خواهند نفوذ خود را بر عراق اعمال کنند،

الآلوسی در عین حال ابراز امیدواری کرد که دولت عراق و همه طرف های سیاسی از مقتدی صدر حمایت کامل به عمل آورند.

الآلوسی در گفت وگوی خصوصی که با یکی از نمایندگان پارلمان عراق داشت، نز گفت: مقامات عراقی درخصوص هشدارهای وی در رابطه با تلاش ها برای ترور مقتدی صدر، رهبر جریان صدر، همکاری از خود نشان نداده اند.

این سیاستمدار اهل سنت عراق افزود: قطر و ایران برای گسترش نفوذ و سرپوش نهادن بر تشکیلات تروریستی مسلحانه خود در عراق و منطقه، از قانونگذاری بهره می جویند و به واسطه گروه اخوان المسلمین که تحت حمایت قطر و تحریک و همفکری سپاه پاسداران ایران قرار دارد، در تلاش هستند تا امنیت و ثبات کشورهای خاورمیانه را به هم بزنند و در همین راستا تسلط آنها بر وزارتخانه های امنیتی و دفاعی عراق امری پر مخاطره است که منطقه را به گمراهه جنگ و نابودی می کشاند.

در حالی که اختلافات در عراق بر سر وزارتخانه های امنیتی بالا گرفته است، مجلس نمایندگان این کشور جلسه انتخاب وزرای باقی مانده دولت تازه تاسیس عراق را که قرار بود سه شنبه هفته گذشته برقرار شود، به تعویق انداخت.

رسانه های عراقی چند روز پیش، از تلاش های ایران و قطر برای تعیین «سلیم جبوری»، رهبر سابق حزب اسلامی عراق که روابط نزدیکی با اخوان المسلمین و قطر دارد، به وزارتخانه دفاع و «فالح الفیاض»، چهره نزدیک به ایران به پست وزرات دفاع عراق، سخن به میان آورده بودند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا