سرخط خبرها

ائتلاف النصر: عبدالمهدی به ما گفت که سهمیه انتخاباتی شما به دست الفتح و سائرون است

ائتلاف النصر اعلام کرد که در دیدار با نخست وزیری، وی به آنها گفته که سهمیه انتخاباتی شما به دست دو ائتلاف الفتح و سائرون است.

میدل ایست نیوز: ائتلاف النصر به رهبری «حیدر العبادی» نخست وزیر سابق عراق، امروز یکشنبه اعلام کرد که «عادل عبدالمهدی»، نخست وزیر عراق به این ائتلاف گفته است که سهمیه آنها در دولت نه به دست شخص نخست وزیر بلکه به دست دو ائتلاف الفتح و سائرون است، ائتلاف النصر در عین حال عبدالمهدی و گروه های سیاسی دیگر را متهم به شانه خالی کردن از وعده های خود مبنی بر اعطای منصب معاونت ریاست جمهوری به این ائتلاف کرد.

«ندی جودت»، نماینده پارلمان عراق و عضو ائتلاف النصر در گفتگو با وبگاه خبری المعلومه، عنوان کرد: هیئتی از ائتلاف النصر پیشتر با نخست وزیر دیدار کرده و از او سهمیه انتخاباتی خود را طلب کرده اما عبدالمهدی به صراحت اعلام کرده است که این امر در اختیار من نیست و این ائتلاف الفتح و سائرون هستند که در این باره تصمیم می گیرند.

جودت افزود: ائتلاف النصر سومین فراکسیون بزرگ پارلمانی است و تا کنون علیرغم اینکه حائز 32 کرسی در پارلمان است، به سهمیه خود دست نیافته است، این در حالی است که گروه های سیاسی که دارای سه یا چهار کرسی در پارلمان هستند، وزارتخانه ای را در اختیار دارند.

وی در ادامه گفت: عبدالمهدی و فراکسیون های سیاسی، پس از رای گیری در خصوص انتخاب نخست وزیر در پارلمان، به ما وعده دادند که وزارت امور خارجه یا منصب معاونت ریاست جمهوری از آن شماست، وی در عین حال تاکید کرد که مطالبات و گفت وگوهای ما، هنوز ادامه دارد و در صورت تحقق نیافتن و نادیده گرفته شدن، ما تصمیم مهمی اتخاذ خواهیم کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا