سرخط خبرها

پیام دبیر کل اتحادیۀ عرب به رئیس جمهور برزیل درباره انتقال سفارتش به بیت المقدس

دبیر کل اتحادیۀ عرب در پیامی که به وزارت خارجه برزیل تحویل داده شده تأکید کرده که این تصمیم بی تردید بر روابط برزیل با کشورهای عربی تأثیر منفی خواهد گذاشت.

میدل ایست نیوز: اتحادیۀ عرب در پیامی به رئیس جمهوری جدید برزیل یادآور شد که انتقال سفارت این کشور در اسرائیل به بیت المقدس به روابط آن با کشورهای عربی آسیب خواهد زد.

به گزارش «رویترز»، تصمیم «ژایر بولسونارو»، رئیس جمهوری جدید برزیل که کشورش به صورت سنتی حامی راه حل دو کشوری در سرزمین‌های فلسطینی است تحولی اساسی در سیاست خارجی برزیل محسوب می‌شود.

یک دیپلمات عرب که نخواست نامش فاش شود به «رویترز» گفت که قرار است سفرای کشورهای عربی در برزیل امروز (سه شنبه) جلسه‌ای برای بررسی این تصمیم رئیس جمهور برزیل برگزار کنند.

«احمد ابوالغیط»، دبیر کل اتحادیۀ عرب، در پیامی که به وزارت امور خارجه برزیل تحویل داده شد تأکید کرد که تصمیم برای تغییر محل سفارت یک کشور به سیاست‌های کلی آن کشور مربوط می‌شود اما بی تردید بر روابط برزیل با کشورهای عربی تأثیر منفی خواهد گذاشت.

او افزود که وضعیت اسرائیل وضعیتی عادی نیست زیرا بخش بزرگی از زمین‌های فلسطین از جمله قدس شرقی را به زور به اشغال درآورده و انتقال سفارت به زمین‌های اشغال‌شده خلاف قوانین بین المللی و قطع‌نامه‌های شورای امنیت است.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا