سیاسی

افزایش صد نفره تیم حفاظت «مقتدی صدر»

منابع آگاه خبر داده اند که در پی گزارش هایی مبنی بر احتمال ترور «مقتدی صدر»، صد نفر بر تیم حفاظت وی افزوده شده است.

میدل ایست نیوز: یک منبع نزدیک به «مقتدی صدر» خبر داد که در پی انتشار اخباری درباره احتمال ترور وی بیش از صد نفر از هواداران او مسئولیت حفاظت از وی را بر عهده گرفته‌اند.

به گزارش «الخلیج آنلاین»، «حاکم الزاملی» از سران جریان صدر، نیز اذعان کرد که مواضع صدر در مخالفت با دخالت کشورهای خارجی در امور عراق و نیز مبارزه‌اش با فساد باعث شده که جان وی در خطر باشد و شمار محافظان پیرامون خانه صدر در نجف اشرف افزایش یافته است و برخی از سر ایمان و عقیده از وی حفاظت می‌کنند.

الزاملی درباره شمار کسانی که مسئول حفاظت از صدر شده‌اند سخنی نگفت اما منابع نزدیک به صدر به این پایگاه خبر گفته‌اند که صد نفر بر شمار محافظان صدر افزوده شده است.

این منابع گفته‌اند که خودروهای نامحسوس که تک‌تیراندازان ماهر را حمل می‌کند کاروان حفاظتی صدر را حمایت می‌کنند.

پیش از این، مرجعیت عالی شیعه در عراق در خطبه‌های نمازجمعه این هفته نسبت به خشونت سیاسی و رفتارهای خشونت آمیز سیاستمداران هشدار داده بود.

«قصی الیاسری» از دیگران سران جریان صدر گفت که این اظهارات در پی آن مطرح شده که گزارش‌هایی مبنی بر وجود برنامه‌ای برای حذف فیزیکی صدر به مرجعیت رسیده است.

به گفته وی این گزارش‌ها نشان می‌دهد که برخی گروه‌های خارجی چنین برنامه‌ای ریخته‌اند و اجرای آن را به نیروهای داخلی عراق محول کرده‌اند.

این همه در حالی است که «مقتدی صدر» از جدی ترین مخالفان انتخاب «فالح الفیاض»، گزینه ائتلاف «بناء» به ریاست هادی العامری، برای وزارت کشور است و اختلافات در این باره مانع از تکمیل کابینه عراق شده است.

منبع
اخبار الخلیج

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا