سیاسی

میانجیگری «ایاد علاوی» برای تغییر «فالح الفیاض»

«ایاد علاوی»، رئیس ائتلاف وطنیه در تلاش است تا برای تغییر «فالح فیاض»، نامزد وزارت کشور عراق، میان گروه های سیاسی میانجیگری کند.

میدل ایست نیوز: منبع سیاسی آگاه، امروز چهارشنبه از تلاش های «ایاد علاوی»، رئیس ائتلاف وطنیه برای میانجیگری در خصوص جایگزین کردن نامزد دیگری با «فالح فیاض» برای تصدی وزرات کشور عراق خبر داد.

منبع مذکور به شفق نیوز گفت: علاوی با میانجیگری و گفت وگو با گروه های سیاسی در نظر دارد در بستری به دور از منازعه و در شرایطی که همه اتفاق تظر داشته باشند، فالح فیاض را با نامزد دیگری جایگزین کند.

این منبع افزود: میانجیگری علاوی به این دلیل است که وزارت دفاع جزء سهمیه انتخاباتی ائتلاف متبوع وی است و او شخصا فردی را نامزد کرده که معتقد است شخصیتی کاردان و حرفه ای است و در همین راستا تلاش می کند تا گروه های سیاسی دیگر را برای نامزدی شخصیت موازی دیگر متقاعد کند.

در شرایطی که مساله تکمیل کابینه دولت عراق وابسته به توافق فراکسیون های سیاسی و تایید پارلمان است، نخست وزیر این کشور دیروز سه شنبه با بیان اینکه موضوع تکمیل کابینه در گرو توافق فراکسیون های سیاسی بر سر نامزدهاست، افزود: نامزد دو وزارتخانه کشور و دفاع انتخاب وی نبوده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا