سیاسی

ابراز نگرانی برهم صالح از رویدادهای بصره

«برهم صالح» رئیس جمهور عراق تاکید کرد باید اختلافات را با تسامح و کوتاه آمدن حل کرد.

میدل ایست نیوز: «برهم صالح»، رئیس جمهورعراق، شنبه، 15 دسامبر 2018 گفت که رویدادهای استان بصره نگران کننده است.

به گزارش وبگاه خبری بغداد الیوم برهم صالح تاکید کرد که حرکت های سیاسی در حال کشیده شدن به استانداری هاست.

صالح در سخنانی که در جشن ائتلاف بنا در روز پیروزی ایراد کرد، گفت: رویدادهای بصره نگران کننده است و بر ماست که مردم را آرام کنیم و همه توان خود را برای خدمت به مردم بصره و باقی استان ها به کا ر بندیم.

برهم صالح در ادامه افزود چگونه می توانیم نبود آب در بصره را توجیه کنیم درحالی که نیروهای سیاسی به شدت مشغول درگیری بر سر مناصب در استان هستند.

وی ادامه داد هنوز بسیاری از انتظارات مردم را برآورده نکرده ایم از جمله تقویت دادگستری، بازگرداندن آوارگان و استحکام  وحدت ملی و تقویت ارتباط میان اقلیم کردستان و بغداد بر اساس قانون اساسی.

همچنین رئیس جمهور عراق تصریح کرد مسئولیت های ما ایجاب می کند که به آداب کوتاه  آمدن روی بیاوریم و این کوتاه آمدن به نفع همگان است و مسئولیتی است که باید با تحکیم پیروزی نظامی با یک پیروزی سیاسی بدان دست یافت.

برهم صالح در ادامه افزود شما را از موانع سیاسی موجود در ایجاد توافق میان نیروهای سیاسی نمی ترسانم و این موانع به جز با گفت وگو و تفاهم قابل حل نیست.

وی تاکید کرد که اختلاف دیدگاه ها امری طبیعی است ولی نباید مانع از اصلاحاتی شود که اکنون عراق به آن نیاز دارد.

وی در پایان گفت که باید اختلافات را با تسامح و کوتاه آمدن به نفع دیگری حل کرد تا از به تاخیر افتادن تشکیل کابینه وزرا و رسیدن اختلافات به مرحله خطر ممانعت کرد.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا