سیاسی

برنامه «عبدالمهدی» برای بازسازی ساختار امنیتی بغداد

یک مقام امنیتی خبر داده که «عادل عبدالمهدی» در پی خارج کردن ارتش از شهر بغداد و واگذاری امنیت آن به نیروهای وزارت کشور عراق است.

میدل ایست نیوز: یک افسر در ستاد عملیات مشترک عراق خبر داد که «عادل عبدالمهدی» در پی بازسازی ساختار امنیتی شهرها به خصوص بغداد است.

این منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود، به «العربی الجدید» گفت که عبدالمهدی از وقتی که به مقام نخست وزیری و فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق رسید پرونده تغییر وضعیت امنیتی و ساختار نهاد امنیتی کشور را در دست گرفته است.

او گفت که اقدامات عبدالمهدی در چارچوب‌های امنیتی و بررسی‌های میدانی وضعیت امنیتی پایتخت عراق است که نشان می‌دهد اوضاع امنیتی بغداد به سطح خوبی رسیده که در نتیجه می‌توان ارتش را از بغداد خارج کرد و امنیت شهر را به نیروهای امنیتی وابسته به وزارت کشور سپرد.

این منبع تأکید کرد که این اقدام نه فقط برای تأمین امنیت شهرها که نیز برای متمرکز شدن ارتش بر جنگ‌های میدانی با تروریست‌هاست.

وی افزود که بازسازی ساختار ارتش باعث می‌شود که بتواند با قدرت کامل از مرزهای کشور حمایت کند و این‌گونه فعالیت امنیتی میان واحدهای گوناگون امنیتی حالت هم‌افزایی پیدا می‌کند.

عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق، اخیرا دست به عزل و نصب‌های گسترده در دستگاه امنیتی عراق زده است. او همچنین دستور بازگشایی منطقه حفاظت‌شده سبز بغداد را پس از 13 سال بسته بودن این منطقه به روی شهروندان عادی صادر کرد. روز گذشته نیز فرمانده ستاد عملیات بغداد از برداشته شدن بیش از 35 پست بازرسی ثابت و 72 پست بازرسی سیار در بغداد خبر داد.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا