سرخط خبرها

ترکیه از وجود یک کارشناس امور جنائی برای قطعه قطعه کردن جسد خاشقچی پرده برداشت

ترکیه بسیاری از کشورهای اروپایی را به چشم پوشی از قتل «جمال خاشقچی» متهم کرد.

میدل ایست نیوز: ترکیه امروز یکشنبه بسیاری از کشورهای اروپایی را به چشم پوشی از قتل «جمال خاشقچی»، روزنامه نگار عربستانی در داخل کنسولگری کشورش دراستانبول متهم کرد.

به گزارش وبگاه خبری شفق نیوز، «مولود چاووش اوغلو»، وزیر خارجه ترکیه گفت بسیاری از کشورهای اروپایی از قتل خاشقچی چشم پوشی کرده اند.

وزیر امور خارجه ترکیه در جریان نشست بین المللی دوحه، در دوحه، پایتخت قطر تصریح کرد تاکید می کنم کارشناسانی که به ترکیه آمدند از مستندات مربوط به  قتل خاشقچی اطلاع یافته اند.

وی در ادامه افزود آنجا اشخاصی بودند که از پیش برای قتل خاشقچی مامور شده بودند و از یک کارشناس تحقیقات جنائی برای قطعه قطعه کردن جسد او کمک گرفته اند.

وزیر امور خارجه ترکیه همچنین گفت که عربستان همه اطلاعات موجود ما درباره خاشقچی را دریافت کرده اما از جانب خود هیچ اطلاعاتی در اختیار ما قرار نداده است.

دادستانی عربستان اخیرا از متهم کردن 11 تن از 21 نفر بازداشت شده در موضوع قتل خاشقچی و محاکمه قضائی آنها و درخواست اعدام کسی که دستور قتل را صادر کرده و کسانی که قتل را مرتکب شده اند که شامل 5 تن می شوند و محاکمه بقیه متهمین خبر داد.

این درحالی است که «سلمان بن عبدالعزیز» مسئولین بزرگی چون «احمد عسیری»، معاون سرویس امنیت و اطلاعات خارجی عربستان سعودی و «سعود بن عبدالله القحطانی»، مشاور دربار سعودی را مورد عفو قرار داد و یک کمیته به ریاست «محمدبن سلمان»، ولیعهد عربستان را برای سازمان دهی دوباره ساختمان سرویس امنیت عربستان تشکیل داد.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا