سرخط خبرها

بدهی های عراق به 140 میلیارد دلار رسیده است

کمیسیون دارایی پارلمان عراق اعلام کرد که بدهی های این کشور به 140 میلیارد دلار رسیده است و تا سال 2056 میلادی پرداخت این بدهی ها به طول می انجامد.

میدل ایست نیوز:«عدنان الزرفی»، عضو کمیسیون دارایی پارلمان عراق اعلام کرد که بدهی این کشور تا الآن به 140 میلیارد دلار رسیده است و پیش بینی می شود پرداخت بدهی های عراق تا سال 2056 میلادی به طول انجامد.

الزرفی در گفت‌وگو با وبگاه خبری المعلومه، با اعلام اینکه کمیسیون دارایی پارلمان در خصوص هزینه ها، دارایی ها و بودجه تخصیص یافته برای هر وزارتخانه مطلع است، افزود: میزان بدهی عراق به 140 میلیارد دلار رسیده است.

الزرفی با بیان اینکه پرداخت بدهی های عراق تا سال 2056 میلادی ادامه دارد، اعلام کرد: کمیسیون دارایی های عراق در پی آماده سازی برنامه مالی برای کاهش هزینه هاست و ما از دولت عراق می خواهیم در خصوص هزینه های جاری، اطلاعات روشنی به ما ارائه دهد.

«هیثم الجبوری»، عضو کمیسیون دارایی پارلمان عراق پیشتر گفته بود که بدهی های داخلی و خارجی عراق به 124 میلیارد دلار رسیده است. وی در عین حال تاکید کرد که 40 میلیارد دلار از این بدهی ها مربوط به کشورهای خلیج است که از رژیم بعث عراق در زمان جنگ با ایران حمایت کرده بودند.

منبع
المعلومه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا