سرخط خبرها

وزیر دفاع ترکیه: حملات هوایی خود به شمال عراق را ادامه می دهیم

«خلوصی آکار»، وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد تا زمان پاکسازی کامل شمال عراق از گروه تروریستی پ ک ک، ترکیه به حملات هوایی خود ادامه خواهد داد.

میدل ایست نیوز: «خلوصی آکار»، وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد:«اجازه نخواهیم داد که سنجار همچون کوه های قندیل تبدیل به لانه تروریست ها شود.»

وی مجددا بر نیت کشورش در مقابله با همه گروه های تروریستی داخلی و خارجی که امنیت ترکیه را تهدید می کنند، تاکید کرد.

آکار که در جلسه دیروز پارلمان که به منظور بررسی بودجه اختصاص یافته و در سمت وزارت دفاع حاضر شده بود، گفت: موضوع دفاع و امنیت باید به دور از منازعات سیاسی باشد و دغدغه مشترک همه احزاب سیاسی کشور باید ملت ترکیه و منافع آن باشد.

وی عنوان کرد: نیروهای مسلح ترکیه جنگ خود را در داخل و خارج ترکیه علیه همه عوامل تهدید کننده کشور از جمله «سازمان وابسته به فتح الله گولن»، احزاب تروریستی «پ.ک.ک»،«ی.پ.گ» و گروه تروریستی داعش ادامه خواهد داد.

وزیر دفاع ترکیه در خصوص مقابله با گروه های تروریستی فرامرزی گفت: از دولت عراق انتظار داریم برای پایان دادن به حضور حزب جدایی طلب پ.ک.ک در اراضی خود با ما همکاری داشته باشد.

آکار افزود: ما به تمامیت ارضی کشورهای عراق و سوریه و همه همسایگان خود احترام قائل هستیم اما عملیات نظامی خود را تا پاکسازی مناطقی که گروه تروریستی پ.ک.ک در آن حضور دارد، ادامه خواهیم داد تا امنیت کشور و ملت خود را تامین کنیم.

وی با تاکید بر این که حملات هوایی ترکیه به سنجار در شمال عراق به منظور ضربه زدن به تروریست ها انجام می گیرد، گفت: در این حملات ما نهایت دقت و حساسیت را به خرج می دهیم تا آسیبی به غیرنظامی ها و شهروندان وارد نشود، همچنین اجازه نخواهیم داد که سنجار همچون کوه های قندیل تبدیل به لانه ای برای تروریست ها تبدیل شود.

از طريق
الفرات

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا