سرخط خبرها

پیشنهاد برای استفاده از شیوه رای گیری الکترونیک در پارلمان عراق

نماینده پارلمان عراق و عضو ائتلاف بنا از پیشنهادهایی مبنی بر لزوم استفاده از شیوه رای گیری الکترونیک در پارلمان این کشور خبر داد.

میدل ایست نیوز: «حسین الیساری»، نماینده پارلمان عراق و عضو ائتلاف بنا امروز چهارشنبه از وجود پیشنهادهایی مبنی بر استفاده از شیوه رای گیری الکترونیک در صحن پارلمان خبر داد تا پایانی برای رای گیری سنتی مرسوم در پارلمان این کشور باشد.

وی تاکید کرد که رای گیری الکترونیک شخص نماینده را ملزم به دانستن وظایف خود هنگام رای گیری می کند.

الیساری در گفت‌وگو با وبگاه خبری المعلومه، تصریح کرد: پیشنهادهایی برای تجهیز پارلمان به دستگاه های الکترونیک وجود دارد تا از این طریق، تعداد واقعی حاضران، اسامی نمایندگان حاضر در پارلمان و رای دهی با دو کلمه ” آری و نه” فراهم شود.

وی افزود: رای گیری الکترونیک فرایند رای دهی در پارلمان را روشن تر می کند به طوری که با استفاده از این روش می توان به رای مثبت و منفی نمایندگان پارلمان نسبت به نامزذ یا طرح های مطرح شده در پارلمان آگاهی پیدا کرد.

الیساری در پایان گفت: فراهم کردن دستگاه های مخصوص رای گیری الکترونیک نیاز به هزینه آنچنانی ندارد و بیشتر پارلمان های کشورهای جهان با استفاده از این شیوه کار می کنند اما عراق تا کنون فاقد چنین ساز و کار رای گیری بوده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا