سرخط خبرها

سفر نخست وزیر استرالیا به عراق

« اسکات موریسون»، نخست وزیر استرالیا با سفر به عراق با «عادل عبدالمهدی»، همتای عراقی خود دیدار کرد و در خصوص روابط دوجانبه به بحث و تبادل نظر پرداخت.

میدل ایست نیوز: «عادل عبدالمهدی»، نخست وزیر عراق امروز در بغداد از « اسکات موریسون»، همتای استرالیایی خود استقبال کرد.

طرفین در این دیدار ضمن بررسی موضوع گسترش روابط دوجانبه و راهکاری های تقویت آن در عرصه های اقتصادی، تجاری، کشاورزی و فرهنگی، در خصوص وضعیت منطقه، اهمیت نقش عراق در محیط پیرامون خود، روابط حسنه این کشور با همسایگان و رویکرد دولت عراق در بازسازی مناطق آسیب دیده به بحث و تبادل نظر پرداختند.

به گزارش وبگاه خبری المعلومه، عبدالمهدی، نخست وزیر عراق در این دیدار تاکید کرد که عراق از لحاظ دینی، نژادی و فکری، کشوری متنوع است و این موضوع مایه قدرت ماست و ما بر مبنای هویت ملی و شهروندی به همه مردم عراق نگاه می کنیم همچنین تجربه دمکراتیک عراق در منطقه منحصر به فرد است و تاکنون شاهد برگزاری چندین انتخابات و گردش مسالمت آمیز قدرت در عراق بوده ایم.

نخست وزیر عراق افزود: ما علاقه‌مند به برقراری روابط حسنه با همسایگان و همه کشورهای جهان هستیم و در عین حال ما نمی توانیم بپذیریم که کشورمان مکانی برای تروریست ها یا تجاوز به کشوری دیگر باشد.

عبدالمهدی در ادامه گفت: عراق خواهان تداوم موضع حمایتی استرالیا در قبال عراق و گسترش همکاری ها در همه بخش ها در راستای منافع دو کشور است و ما امیدواریم که بازرگانان و شرکت های بزرگ استرالیایی در بازسازی و موضوع اشتغال زایی در عراق مشارکت داشته باشند.

از سوی دیگر نخست وزیر استرالیا هم تاکید کرد که کشورش، دوست عراق است و همیشه از تلاش های این کشور در مبارزه با تروریسم حمایت کرده و به این حمایت خود ادامه خواهد داد.

اسکات موریسون با اعلام اینکه سفر امروز ما به عراق بیانگر عمق روابط دو کشور است، پیروزی عراق بر گروه تروریستی داعش را مورد تمجید قرار داد.

وی در پایان از آمادگی کشور خود برای آغاز مرحله ای جدید در همکاری با عراق در راستای پاسخگویی به نیازهای اقتصادی، آموزشی، کمک های بشردوستانه و بازسازی این کشور، خبر داد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا