سرخط خبرها

اذعان دی‌میستورا به شکست در تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه

فرستاده سازمان ملل به سوریه در نشست شورای امنیت اعتراف کرد که در تشکیل کمیته مسئول تدوین قانون اساسی سوریه پیش از اتمام سال جاری میلادی شکست خورده است.

میدل ایست نیوز: استفان دی میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه در نشست شورای امنیت با اشاره به مشکلاتی که با لیست ارائه شده از سوی دمشق وجود داشت، اظهار کرد: ما در آستانه اتمام روند تشکیل کمیته بودیم اما باید تلاش بیشتری انجام شود.

دی میستورا در این نشست ضمن اعتراف به شکست خود در تشکیل کمیته تدوین قانون اساسی سوریه، به شدت از این مساله ابراز تاسف کرد و گفت: به دلیل انجام نشدن کار به شدت متاسفم.

این اظهارات دی میستورا پس از آن بود که کشورهای حامی گروه‌های اصلی در بحران سوریه در مسیر دستیابی به توافقی درباره کمیته قانون اساسی این کشور شکست خوردند.

کشورهای حامی سوریه یعنی روسیه، ایران و ترکیه برگزاری نشست این کمیته در اوایل سال آتی را برای آغاز روند برقراری صلح خواستار شده‌اند.

در بیانیه مشترک این کشورها که روز سه‌شنبه پس از نشست وزرای خارجه این سه کشور با دی‌میستورا منتشر شد، آمده است، در طرح جدید باید راه‌حل‌های میانه و گفتگوی سازنده در نظر گرفته شوند.

این وزرای خارجه امیدوار بودند در نشست خود با دی‌میستورا پیشنهاد مشترکی درباره این کمیته که احتمالا بستر مناسب برای برگزاری انتخابات را فراهم می‌کند، امضا شود و در ادامه نیز سازمان ملل این پیشنهاد را تایید کند.

اما در نهایت در بیانیه مشترک این سه کشور به ادامه اختلافات درباره لیست‌های کاندیداها اشاره شده و خبری از تشکیل کمیته نشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا