سرخط خبرها

بیشمرگه: نیروهای آمریکایی نباید بدون موافقت بغداد از سوریه به اربیل بیایند

کمیسیون امنیت و امور دفاعی مجلس عراق: انتقال نیروهای آمریکایی به کردستان، اشغال و نقض حاکمیت ارضی کشور است.

میدل ایست نیوز: «جبارالیاور»، دبیرکل وزارت بیشمرگه، روز شنبه تاکید کرد ورود نیروهای نظامی آمریکایی خارج شده از سوریه به پایگاه های آمریکایی موجود در اربیل بدون موافقت دولت مرکزی در بغداد قابل قبول نیست و تصریح کرد ورود نیروهای آمریکایی به خاک عراق بدون اطلاع دولت مرکزی نقض حاکمیت ارضی کشور محسوب می شود.

به گزارش وبگاه خبری المعلومه، الیاور در گفت وگویی با این وبگاه خبری گفت آنچه رسانه های خبری درباره ورود نیروهای آمریکایی خارج شده از سوریه به پایگاه های آمریکایی اربیل منتشر کرده اند، صحیح نیست و تاکید کرد خاک اقلیم کردستان به هیچ وجه شاهد ورود نیروهای نظامی آمریکایی نبوده است.

وی در ادامه افزود، ورود نیروهای آمریکایی خارج شده از سوریه به پایگاه های تاسیس شده در اربیل باید با موافقت دولت مرکزی در بغداد و با اعلام رسمی به حکومت اقلیم کردستان انجام شود و اشاره کرد ورود هر یک از نیروهای آمریکایی یا خارجی به خاک اقلیم کردستان بدون آگاهی دولت مرکزی نقض حاکمیت ارضی کشور محسوب می شود.

جبارالیاور افزود تصمیم خروج نیروهای آمریکایی از خاک سوریه تا کنون اجرا نشده و ممکن است «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا، از این تصمیم منصرف شود، با توجه به این که مجلس سنای آمریکا و پنتاگون به خارج کردن نیروها ی آمریکایی از سوریه به دلیل تعارض آن با پروژه و مصالح آمریکا اعتراض کرده اند.

کمیسیون امنیت و امور دفاعی مجلس عراق روز شنبه تاکید کرد انتقال نیروهای نظامی آمریکایی خارج شده از خاک سوریه به پایگاه های نظامی موجود در اقلیم کردستان بدون آگاهی دولت مرکزی در بغداد انجام شده است و انتقال این نیروها به کردستان را اشغال و نقض حاکمیت ارضی کشور خواند.

این درحالی است که وزارت جنگ آمریکا، پنچشنبه گذشته، تاکید کرد نیروهای ویژه خارج شده از سوریه، در استان اربیل مستقر خواهند شد.

 

 

 

منبع
المعلومه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا