سرخط خبرها

رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: به اقدامات خود علیه حضور ایران در سوریه ادامه خواهیم داد

«گادی ایزنکوت»، رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل تاکید کرد که خروج نیروهای نظامی امریکا از سوریه تاثیری بر اسرائیل نخواهد گذاشت و تل آویو به اقدامات تهاجمی خود علیه تلاش های ایران برای استقرار در سوریه ادامه خواهد داد.

میدل ایست نیوز: «گادی ایزنکوت»، رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل تاکید کرد که تصمیم امریکا در خارج کردن نظامیان خود از سوریه برای اسرائیل “حائز اهمیت” است اما بر توان ارتش تل آویو در حمایت از خود و یا واکنش به اقدامات ایران و حزب الله تاثیری نخواهد گذاشت.

رسانه های اسرائیلی به نقل از ایزنکوت گفتند: «تصمیم امریکا در خارج کردن نیروهای خود از سوریه برای ما مهم است اما هیچ دلیلی برای اغراق در این خصوص وجود ندارد.»

ایزنکوت افزود: سال هاست که ما به تنهایی و به شکل مستقل با این جبهه رو به رو بوده و بر اساس منافع اسرائیل عمل کرده ایم و تصمیم اخیر واشنگتن در خروج از سوریه، درست در زمانی اتخاذ شد که روابط ارتش اسرائیل و امریکا به اوج خود رسیده بود.

«بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر اسرائیل پنج شنبه گذشته تاکید کرده بود که اسرائیل با حمایت تمام قد واشنگتن، به اقدامات تهاجمی خود علیه ایران که برای استقرار در سوریه تلاش می کند، ادامه خواهد داد و این روند خود را هرگز کاهش نخواهد داد.

نخست وزیر اسرائیل همچنین تاکید کرد که خروج نظامیان امریکایی تاثیری بر اسرائیل نخواهد گذاشت و تل آویو حتی پس از خروج امریکا، به دفاع از امنیت خود در صحنه سوریه ادامه خواهد داد.

«دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری ایالات متحده امریکا هفته پیش رسما اعلام کرد که پس از پیروزی‌های تاریخی علیه داعش، نیروهای کشورش را از سوریه خارج خواهد کرد.

منبع
القدس العربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا