سرخط خبرها

پیشنهاد جلسه غیر علنی برای انتخاب وزیر کشور از سوی سائرون

ائتلاف سائرون به رهبری «مقتدی صدر» پیشنهادی را برای حل و فصل بحران نامزدی «فالح فیاض»، برای تصدی وزارت کشور ارائه داد.

میدل ایست نیوز: ائتلاف سائرون به رهبری «مقتدی صدر» دیروز سه شنبه پیشنهادی را برای حل و فصل بحران نامزدی «فالح فیاض»، برای تصدی وزارت کشور ارائه داد.

«بدر الزیادی»، نماینده پارلمان عراق و عضو ائتلاف بدر در گفت‌وگو با شفق نیوز تصریح کرد: ائتلاف سائرون پیشنهاد داده است که رای گیری برای نامزدی فالح فیاض به شکل غیرعلنی انجام شود.

الزیادی گفت: رهبران ائتلاف بنا مخالف این پیشنهاد هستند زیرا به خوبی می دانند که فالح فیاض در رای گیری غیرعلنی حذف خواهد شد چرا که نیمی از نمایندگان ائتلاف بنا مخالف نامزدی فیاض هستند اما در رای گیری علنی از ترس رهبران فراکسیون ها و احزاب سیاسی به وی رای خواهند داد.

پارلمان عراق روز دوشنبه این هفته به دو وزیر کابینه عبدالمهدی رای اعتماد داد اما تداوم اختلافات سیاسی مانع از تکمیل کابینه شد و همچنان وزارتخانه های دفاع، کشور و دادگستری بدون وزیر باقی ماندند.

اختلاف حاد میان فراکسیون اصلاح و سازندگی که متشکل از چندین ائتلاف از جمله سائرون است با فراکسیون بنا به رهبری هادی العامری مانع از تکمیل کابینه 22 وزارتی عراق شد.

فراکسیون به رهبری العامری، فالح فیاض را که روزی یکی از فرماندهان حشد الشعبی بود، به نامزدی وزارت کشور معرفی کرده است اما این اقدام با مخالفت شدید ائتلاف صدر مواجه شده است و در جلسه روز دوشنبه هنگامیکه «محمد الحلبوسی»، رئیس پارلمان عراق نام فیاض را برای رای گیری مطرح ساخت، نمایندگان طرفدار صدر همانند دفعات گذشته صحن پارلمان را ترک کردند که این اقدام جلسه را از حد نصاب قانونی انداخت و پارلمان بدون انجام رای گیری در خصوص نامزدی فیاض، به جلسه خود پایان داد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا