سرخط خبرها

اردوغان: اگر «تروریست ها» از «منبج» بروند آنجا کاری نداریم

رئیس جمهور ترکیه تأکید کرد که هدف ترکیه نابودی همه تروریست ها در منطقه است.

میدل ایست نیوز: رئیس جمهور ترکیه ساعاتی پس از اعلام ورود نیروهای نظامی سوریه به «منبج» اعلام کرد که در صورت خروج «تروریست ها» از منبج، ترکیه کاری در این شهر نخواهند داشت.

به گزارش رویترز، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه روز جمعه گفت که ترکیه عجله ای برای اجرای عملیات نظامی خود در سوریه ندارد.

او که پس از اجرای نماز جمعه در استانبول با خبرنگاران سخن می گفت تأکید کرد: «در وضعیت کنونی همچنان از یکپارچگی اراضی سوریه حمایت می کنیم، این مناطق بخشی از خاک سوریه است و وقتی که تروریست ها از آن بیرون بروند ما کاری در آنجا نداریم».

اردوغان افزود که موضوع فقط به منبج مربوط نمی شود و ترکیه در پی نابودی همه گروه های تروریستی در منطقه است.

پیش از این ترکیه اعلام کرده بود که برای جنگ با «نیروهای مدافع خلق کرد» که تحت حمایت امریکا در منبج به سر می برند و ترکیه آنها را گروه تروریستی می داند، به منبج حمله خواهد کرد.

روز جمعه ارتش سوریه اعلام کرد که برای اولین بار بعد از چند سال یگان های خود را وارد شهر منبج کرده تا دربرابر تهدیدهای ترکیه بایستند.

در پی اعلام تصمیم «دونالد ترامپ» به خارج کردن نیروهای نظامی امریکایی از سوریه، نیروهای کرد در منبج که متحد نیروهای امریکایی بودند بی پناه ماندند و خواستار دخالت دولت مرکزی سوریه برای حمایتشان شدند.

 

 

منبع
رویترز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا