سرخط خبرهاسیاسی

واکنش حزب دمکرات کردستان به اقدام سوریه در گنجاندن اسم «مسعود بارزانی» در لیست حامیان مالی تروریسم

حزب دمکرات کردستان از دولت سوریه خواست تا در تصمیم خود مبنی بر گنجاندن نام رئیس این حزب در فهرست " حامیان مالی تروریسم" بازبینی کند.

میدل ایست نیوز: حزب دموکرات کردستان به رهبری«مسعود بارزانی» امروز شنبه از دولت سوریه خواست تا در تصمیم خود مبنی بر گنجاندن نام رئیس این حزب در فهرست “حامیان مالی تروریسم” بازبینی کند. حزب دمکرات در عین حال اعلام کرد که این حزب در روابط خارجی خود با کشورهای همسایه، به چارچوب مشخص شده توسط دولت فدرال عراق پایبند است.

«شوان طه»، از رهبران برجسته حزب دمکرات در گفت‌وگو با وبگاه خبری المعلومه، تصریح کرد که دولت سوریه در ارزیابی های خود در خصوص تعامل با حزب دموکرات کردستان و رهبر آن دچار اشتباه شده چرا که این حزب در عراق و اقلیم کردستان از حیث کرسی های پارلمانی که به دست آورده، مقام نخست را داراست.

وی با بیان اینکه گنجاندن اسم مسعود بارزانی در فهرست حامیان مالی تروریسم توسط دولت سوریه، مداخله در امور عراق و اقلیم کردستان است، افزود: اقلیم کردستان در روابط خود با کشورهای همسایه به چارچوب سیاست خارجی که توسط دولت فدرال ترسیم می شود، پایبند است.

کمیته مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم سوریه با انتشار فهرستی، اسامی 615 تَن و 105 نهاد مختلف عربی و غیر عربی که در صدر آنها اسم مسعود بارزانی، رئیس سابق اقلیم کردستان قرار دارد، این افراد و نهاد ها را متهم به پولشویی و حمایت مالی از تروریسم کرده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا