سیاسی

ائتلاف فتح: حیدر العبادی حضور نظامیان امریکایی را برای دست یافتن به دور دوم نخست وزیری کتمان کرد

«کریم المحمداوی»، نماینده پارلمان عراق و عضو ائتلاف فتح اعلام کرد که مسئولیت حضور نیروهای امریکایی و ساخت پایگاه‌های نظامی در عراق، متوجه «حیدر عبادی»، نخست وزیر سابق این کشور است.

میدل ایست نیوز: «کریم المحمداوی»، نماینده پارلمان عراق و عضو ائتلاف فتح امروز یکشنبه اعلام کرد که مسئولیت حضور نیروهای امریکایی و ساخت پایگاه‌های نظامی در عراق، متوجه «حیدر العبادی»، نخست وزیر سابق این کشور است. وی در عین حال تاکید کرد که عبادی حضور نظامیان امریکایی در عراق را برای دست یافتن به دور دوم نخست وزیری کتمان کرد.

المحمداوی در گفت‌وگو با وبگاه خبری المعلومه، تصریح کرد: واشنگتن از طریق «بریت مک گورک»، نماینده ترامپ برای دستیابی عبادی به دور دوم نخست وزیری تلاش کرد چرا که وی در استقرار نظامیان امریکایی در کشور با واشنگتن همکاری داشت، وی در عین حال گفت: حضور نظامیان امریکایی با اطلاع عبادی صورت گرفت و وی این موضوع را برای رسیدن به دور دوم نخست وزیری از فرماندهان امنیتی و سیاسی پنهان کرد.

المحمداوی افزود: اصرار واشنگتن بر نخست وزیری عبادی به این دلیل بود که وی به پروژه های امریکا جامه عمل پوشاند و شش پایگاه نظامی در استان الانبار به امریکایی ها اعطا کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: عبادی مسئولیت کامل حضور نیروهای امریکایی و ایجاد پایگاه های نظامی در عراق و همچنین نقض حاکمیت این کشور که با سفر مخفیانه ترامپ به پایگاه نظامی عین الاسد صورت گرفت را به عهده دارد.

«محمود مرضی»، از رهبران حشد الشعبی عراق دیروز شنبه تاکید کرد که در پایگاه نظامی عین الاسد که در استان الانبار واقع شده است، 5 هزار نظامی امریکایی به همراه تجهیزات نظامی پیشرفته از جمله توپخانه ها و خودروهای زره پوش وجود دارد و این نیروها برخلاف ادعای برخی که می گویند افراد موجود در این پایگاه مستشار نظامی هستند، همگی از نیروهای رزمی امریکا هستند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا