سرخط خبرها

دیدار فرستاده رئیس جمهور روسیه با نخست وزیر عراق

«آنا گازنتزوفا»، فرستاده رئیس جمهور روسیه در امور کودکان ضمن سفر به عراق، با نخست وزیر این کشور دیدار و در خصوص مسائل بشردوستانه گقت‌وگو کرد.

میدل ایست نیوز: «عادل عبدالمهدی»، نخست وزیر عراق در دیدار با فرستاده «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه در امور کودکان بر لزوم تمییز قائل شدن میان مسائل انسانی و جنایت های تروریستی تاکید کرد.

به گزارش شبکه الفرات، «آنا گازنتزوفا»، که امروز در سفری به بغداد آمده است، در دیدار با نخست وزیر عراق، ضمن ابلاغ سلام گرم و صمیمانه رئیس جمهور روسیه و دولت این کشور، خواهان گسترش همکاری ها میان دو کشور شد.

نخست وزیر عراق هم در این دیدار از مواضع حمایتی رئیس جمهور روسیه در قبال عراق و نقش مسکو در مبارزه با تروریسم که دشمن مشترک همه کشورها محسوب می شود، تشکر کرد.

عبدالمهدی در ادامه با بیان اینکه نباید در برخورد با تروریسم سهل انگاری کرد، بر لزوم تمییز قائل شدن میان مسائل انسانی و جنایت های تروریستی تاکید کرد و افزود: نباید اجازه داد کودکان و زنان در جنگ با تروریست ها، درگیر شوند و ما می دانیم که کودکان خود قربانیان تروریسم بودند.

وی در ادامه گفت: «ما هزاران کودک شهید، مجروح و آواره داشتیم و بابت این امر درد و رنج بسیاری متحمل شدیم و اکنون باید به وضعیت آنها و خانواده هایشان رسیدگی کنیم.»

پس از این دیدار، کودکان روس که به اتهام عضویت نزدیکانشان در گروه تروریستی داعش، در زندان های عراق به سر می بردند، با سوار شدن در هواپیمایی، بغداد را به مقصد مسکو ترک کردند.

این امر در راستای برنامه های سفارت روسیه در عراق انجام می شود که تلاش می کند کودکان روس را که به اتهام عضویت والدین شان در گروه تروریستی داعش در زندان به سر می برند، به روسیه بازگرداند.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا