سرخط خبرها

ائتلاف فتح: اختلافات میان نمایندگان اهل سنت بر سر وزارت دفاع عمیق است

نماینده پارلمان عراق و عضو ائتلاف فتح با تاکید بر اینکه اختلاف میان نمایندگان اهل سنت ائتلاف بنا و ائتلاف اصلاح و سازندگی بر سر وزارت دفاع بسیار عمیق است، افزود: «فالح فیاض»، در جلسه روز سه شنبه به عنوان نامزد تصدی وزارت کشور معرفی خواهد شد.

میدل ایست نیوز: «حنین القدو»، نماینده پارلمان عراق و عضو ائتلاف فتح با تاکید بر اینکه اختلاف میان نمایندگان اهل سنت ائتلاف بنا و ائتلاف اصلاح و سازندگی بر سر وزارت دفاع بسیار عمیق است، افزود: جلسه روز سه شنبه پارلمان شاهد نامزد شدن «فالح فیاض»، برای تصدی وزارت کشور خواهد بود و جار و جنجال های موجود در این خصوص را پارلمان پایان خواهد داد.

القدو در گفت‌وگو با پایگاه خبری المعلومه، تصریح کرد که تعیین تکلیف نهایی نامزد وزارت کشور هنوز میان نمایندگان اهل سنت دو ائتلاف بنا و اصلاح و سازندگی حل نشده باقی مانده است.

وی افزود: نامزد شخص نخست وزیر برای سکانداری وزارتخانه کشور، فالح فیاض است که توافق شده نام وی برای رای گیری مطرح شود، پارلمان هم در دادن یا ندادن رای اعتمادبه وی مختار است.

القدو با برشمردن این مطلب که وزارت دادگستری سهیمه کُردهاست، افزود: به نظر می رسد که سهمیه کُردها در حال حل و فصل شدن است.

«همام التمیمی»، نماینده پارلمان عراق پیشتر در گفت‌وگو با المعلومه، اخبار مبنی بر تغییر فالح فیاض در صورت عدم موفقیت در کسب رای اعتماد پارلمان را تکذیب کرد و عنوان داشت: این نخست وزیر است که در این خصوص تصمیم می گیرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا