سیاسی

کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق حضور نظامیان امریکایی در خیابان متنبی بغداد را «تحریک آمیز» خواند

کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق حضور نظامیان امریکایی به همراه «آستاین رینورث»، فرمانده عملیات ائتلاف بین المللی مقابله با داعش در خیابان متنبی بغداد را "تحریک آمیز" توصیف کرد.

میدل ایست نیوز: کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق یکشنبه حضور ژنرال «آستین رینفورث»، فرمانده عملیات ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش در خیابان متنبی بغداد به همراه «جلیل الربیعی»، فرمانده عملیات بغداد را “تحریک آمیز” توصیف کرد.

«عباس الاسماعیلی»، عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق در گفت‌وگو با پایگاه خبری المعلومه تصریح کرد: پرسه زدن نظامیان امریکایی به همراه آستین رینفورث و جلیل الربیعی در خیابان متنبی بغداد به مثابه تلاشی برای تحریک شهروندان عراقی مخالف حضور نیروهای امریکایی در کشور، محسوب می شود.

وی در عین حال عنوان کرد که کمیسیون مذکور برای بررسی اهداف حضور نظامیان امریکایی در خیابان متنبی تشکیل جلسه خواهد داد.

الاسماعیلی افزود: پرسه زدن نیروهای رزمی امریکایی در بغداد، امری مردود است و نقض حاکمیت و امنیت عراق تلقی می شود.

وی گفت: وجود پایگاه های نظامی امریکا در کشور و پرسه زدن این نیروها، امری تحریک آمیز برای دولت فدرال محسوب می شود و این اقدام به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

«عباس العردوای»، کارشناس امنیتی عراقی امروز یکشنبه حضور نظامیان امریکایی در خیابان متنبی بغداد به همراه جلیل الربیعی را تلاشی برای کشاندن گروه های مقاومت اسلامی به درگیری مسلحانه با نیروهای امریکایی توصیف کرده بود تا این چنین نیروهای امریکایی با ایجاد آشوب و بلوا به هدف خود در باقی ماندن در عراق جامه عمل بپوشانند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا