سرخط خبرها

دفتر نوری مالکی: ائتلاف عبادی با اتهام زنی به مالکی درصدد برون رفت از بن بست است

دفتر رسانه ای نوری المالکی، رئیس ائتلاف دولت قانون به بیانیه ائتلاف النصر واکنش نشان داد و آنها را به فرافکنی به منظور برون رفت از بن بست خود متهم کرد.

میدل ایست نیوز: دفتر رسانه ای «نوری مالکی»، رئیس ائتلاف دولت قانون امروز چهارشنبه به بیانیه ائتلاف النصر به ریاست «حیدر العبادی» واکنش نشان داد.

النصر در بیانیه خود، مالکی را متهم کرده که در ژوئن سال 2014 میلادی نیروهای امریکایی را وارد عراق ساخته است. دفتر رسانه ای نوری مالکی بیانیه النصر را حاوی مغالطات بسیاری دانسته و این موضع گیری ائتلاف النصر را تلاش برای برون رفت از “بن بستی” توصیف کرد که در آن گیر افتاده است.

«هشام الرکابی»، مدیر دفتر رسانه ای مالکی در گفت‌وگو با پایگاه خبری المعلومه با بیان اینکه جای بسی تاسف است که ائتلاف النصر این چنین موضع مغالطه آمیزی اتخاذ کند، افزود: همه شاهد بودند که مالکی تلاش زیادی برای خروج نظامیان امریکایی کرد و بسیاری از فرماندهان نظامی امیرکا شب و روز می گفتند که مالکی شریک و هم پیمانی دشواری است زیرا وی به حاکمیت عراق علاقه‌مند است.

الرکابی افزود: ورود داعش به عراق به این دلیل بود که ایالات متحده امریکا از اجرای توافق نامه استراتژیک و تامین نیازهای نظامی عراق خودداری کرد.

وی در ادامه بیانیه ائتلاف النصر را تلاش برای برون رفت از بن بستی دانست که این ائتلاف به دلیل تاثیرات سنگین حضور نطامیان امریکایی و ساخت پایگاه های نظامی خارج از چارچوب توافق نامه استراتژیک، در آن گیر افتاده است، و مسئول همه این موارد، عبادی است زیرا وی در آن زمان فرمانده کل نیروهای مسلح عراق بود.

الرکابی با مطرح کردن این سوال به سخنان خود پایان داد، اگر مالکی امریکایی ها را وارد عراق ساخت، پس چه کسی مسئول ورود نظامیان ترکیه و جولان آنها در عراق است؟

ائتلاف النصر امروز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که نوری مالکی، نخست وزیر اسبق عراق کسی است که در پی نفوذ داعش به عراق، نیروهای امریکایی را به این کشور فراخواند، این ائتلاف هم چنین تاکید کرد که عبادی همیشه به استقلال و حاکمیت عراق پایبند بوده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا