سیاسی

سفر رئیس جمهور عراق به قطر برای افتتاح خط دریایی

«برهم صالح»، رئیس جمهور عراق قرار است طی سفر خود به قطر، خط دریایی میان بندر ام قصر عراق و بند حمد قطر را برای ترانزیت کالای کشورهای ترکیه، اردن، کویت و ایران به مقصد قطر، افتتاح کند.

میدل ایست نیوز: در پی اعلام سفر روز پنج شنبه «برهم صالح»، رئیس جمهوری عراق به قطر، مقامات دوحه از آمادگی خود برای استقبال از «برهم صالح»، رئیس جمهوری عراق خبر دادند و اعلام کردند که خیابان های این شهر با پرچم عراق آراسته شده است.

«جابر الحرمی»، روزنامه نگار قطری در حساب توییتری خود نوشت: طی دیدار رئیس جمهوری عراق از قطر، خط دریایی جدیدی میان بندر حمد در قطر و بندر ام قصر در عراق افتتاح خواهد شد که در ترانزیت کالای کشورهای اردن، کویت، ترکیه و ایران از طریق اراضی عراق به قطر نقش آفرینی خواهد کرد.

این در حالی است که پیشتر «محمد علی الحکیم»، وزیر امور خارجه عراق اعلام کرده بود که قطر پیشنهاد “طرح ترانزیت” کالاهای ترکیه از طریق بندر ام قصر که در استان بصره واقع شده را مطرح کرده است.

الحکیم در دیدار فعالان رسانه ای عراقی گفت: «قطر برای همکاری و حمایت از عراق در زمینه های بازسازی و سرمایه گذاری ابراز آمادگی کرده است.»

وی در عین حال عنوان کرد که در سفر پیش رو به قطر در خصوص مسائل مذکور با مقامات قطری گفت‌وگو خواهد کرد.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا