سرخط خبرها

نخست وزیر عراق دستور پایین آوردن پرچم اقلیم کردستان در کرکوک را صادر کرد

«عادل عبدالمهدی»، نخست وزیر عراق دستور پایین آوردن پرچم اقلیم کردستان از ساختمان های حزبی در کرکوک را صادر کرد.

میدل ایست نیوز:«عادل عبدالمهدی»، نخست وزیر عراق دستور پایین آوردن پرچم اقلیم کردستان از ساختمان های حزبی در کرکوک را صادر کرد. اتحادیه میهنی کردستان و طرفداران این حزب اخیرا پرچم اقلیم را در شهر کرکوک که منطقه مورد مناقشه میان بغداد و اربیل محسوب می شود، به اهتزاز در آورده بودند.

به گزارش شفق نیوز، در همین راستا عبدالمهدی تماس های فوری را با رئیس جمهور عراق به عنوان حامی قانون اساسی و رهبران گروه های سیاسی مختلف برقرار کرد و در ادامه دستور پایین آوردن پرچم اقلیم کردستان از مقرهای حزبی در کرکوک را به دلیل مغایرت با قانون اساسی صادر کرد.

نخست وزیر عراق تاکید کرد: « اگر ما بخواهیم به قانون اساسی احترام بگذاریم، شیوه مناسب سوال کردن از دادگاه فدرال در خصوص قانونی بودن این اقدام است.»

بر اساس بیانیه دفتر نخست وزیری عراق، برخی از سیاستمداران در جریان تماس عبدالمهدی با آنها عنوان کردند که کرکوک منطقه مورد مناقشه است و اتحادیه میهنی حق دارد پرچم اقلیم را در آن به اهتزاز در آورد، اما نخست وزیر در پاسخ آنها گفت: کرکوک منطقه مورد مناقشه است و خارج از مرزهایی قرار دارد که قانون اساسی برای اقلیم ترسیم کرده است و این مناطق تا زمان تعیین تکلیف نهایی آن، باید به همین منوال باقی بمانند. اما در خصوص پرچم حزبی باید گفت که این امر، اقدامی است که همه احزاب انجام می دهند و نقض قانون اساسی محسوب نمی شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا