سرخط خبرها

سایه استیضاح الحکیم به دلیل تایید «راه حل دو کشوری» مساله فلسطین

«حسن المسعودی»، نماینده پارلمان عراق و عضو ائتلاف اصلاخ و سازندگی از وجود تمایل برای استیضاح «محمد علی الحکیم»، وزیر امور خارجه به دلیل اظهارات اخیر و موضع گیری اش در قبال " راه حل دو کشوری» مساله فلسطین خبر داد.

میدل ایست نیوز:«حسن المسعودی»، نماینده پارلمان عراق و عضو ائتلاف اصلاخ و سازندگی از وجود تمایل برای استیضاح «محمد علی الحکیم»، وزیر امور خارجه به دلیل اظهارات اخیر و موضع گیری اش در قبال «راه حل دو کشوری» مساله فلسطین خبر داد.

وی در عین حال اعلام کرد که پیش از ایراد توضیحات وزیر در رابطه با اظهارات خود، سخن گفتن درباره استیضاح زودهنگام است.

المسعودی در گفت‌وگو با پایگاه خبری المعلومه تصریح کرد که اظهارات وزیر امور خارجه عراق درباره توافق بر سر تشکیل دو کشور خالی از اشتباه نیست اما این اشتباه غیر عمدی است. وی همچنین اعلام کرد که موضع عراق در قبال مساله فلسطین واضح و روشن است.

المسعودی افزود: منطقی و عاقلانه نیست که وزیر امور خارجه از رویکرد عراق در به رسمیت نشناختن اسرائیل و حمایت از مساله فلسطین مخالفت کند.

وی تاکید کرد که وزیر امور خارجه پیش از گفتن چنین سخنانی باید تامل و درنگ لازم را به خرج دهد تا احساسات مردم عراق جریحه دار نشود.

حسن المسعودی که عضو جریان حکمت ملی است در ادامه گفت: برخی از گروه های سیاسی خواهان استیضاح وزیر امور خارجه هستند اما ما معتقدیم که اکنون زمان مناسبی برای سخن گفتن درباره این استیضاح نیست و باید به الحکیم فرصت دهیم در مقابل نمایندگان پارلمان به ایراد توضیحات بپردازد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا