سیاسی

چهار رویکرد میان کشورهای عربی درباره بازگشت سوریه به اتحادیه عرب

منابع آگاه خبر داده اند که کشورهای عربی درباره بازگشت سوریه به اتحادیه عرب به چهار دسته تقسیم می شوند.

میدل ایست نیوز: منابع آگاه از چهار رویکرد کشورهای عربی به بازگشت سوریه به اتحادیه عرب در نشست دیروز چهارشنبه نمایندگان دائم کشورهای عربی در این اتحادیه در قاهره خبر داده اند.

به گزارش «الشرق الاوسط» به نقل از دیپلمات های نزدیک به روند مذاکرات در این نشست که نشست تدارکاتی برای کنفرانس اقتصادی اتحادیه عرب در بیروت و نیز تدارکات برای کنفرانس مشترک عربی ـ اروپایی در بروکسل در فوریه است موضوع تعلیق عضویت سوریه در اتحادیه عرب بررسی نخواهد شد.

این مقامات افزوده اند که کشورهای عربی چهار رویکرد به موضوع بازگشت سوریه به اتحادیه عرب دارند که اولین آنها گروهی است که در پی ارائه «طرح» برای رفع تعلیق عضویت سوریه است و شامل ده کشور از جمله الجزایر و تونس می شود.

به گفته این منابع، گروه دوم شامل چهار کشور از جمله مصر می شود که از بازگشت سوریه حمایت می کند اما حاضر به ارائه طرح در این باره نیست و گروه سوم سه کشور از جمله مراکش اند که به شدت با بازگشت سوریه به اتحادیه عرب مخالف اند.

این منابع افزوده اند که گروه چهارم بقیه کشورها هستند که از رأی اکثریت تبعیت می کنند.

پیشتر همین روزنامه به نقل از منابع آگاه از طرح «جبران باسیل» وزیر امور خارجه لبنان با هماهنگی عراق و اردن و حمایت مصر برای بازگرداندن سوریه به اتحادیه عرب خبر داده بود.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا